1 377 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
shuntar till golvvärme
Eller ett lågprisalternativ http://www.billigtvvs.se/?pid=1&prodid=2432&pcid=358
Ja det tycker jag. Läs bruks/installationsanvisningen så ger den garanterat svar.
Kollar du på min länk ovan står det:
För golvvärme i rum upp till ca 20 m2, med grenrörssats totalt ca 40 m2. Termostatventil med rumsgivare. Cirkpump 230V 25W. Med kopplingar för 20x2 mm golvvärmerör. Omställbar för anslutning till 1-rörs eller 2-rörs radiatorsystem med 15 klämkoppling.
Till skillnad mot en vanligt Push 12 är denna ElPush 12 försedd med en eluppvärmning på 375 W som kan förse anläggningen med lite extra energi då det ordinarie värmesystemet är avstängt.
Elpatron är alltså tillval, jag skulle skippa den men det vet du bäst.
Edit: Denna är utan elpatron.
Kollar du på min länk ovan står det:
För golvvärme i rum upp till ca 20 m2, med grenrörssats totalt ca 40 m2. Termostatventil med rumsgivare. Cirkpump 230V 25W. Med kopplingar för 20x2 mm golvvärmerör. Omställbar för anslutning till 1-rörs eller 2-rörs radiatorsystem med 15 klämkoppling.
Till skillnad mot en vanligt Push 12 är denna ElPush 12 försedd med en eluppvärmning på 375 W som kan förse anläggningen med lite extra energi då det ordinarie värmesystemet är avstängt.
Elpatron är alltså tillval, jag skulle skippa den men det vet du bäst.
Edit: Denna är utan elpatron.
Redigerat:
Klicka här för att svara