Jag skulle behöva lite shims i olika storlek för att täcka 1-15mm med 1mm upplösning.
Tänkte att om jag tog ett varv på ett byggvaruhus skulle jag hitta något jag kunde använda till det men hittade inget.

Har någon något bra förslag? Är främst något tunt (1mm) som jag behöver.

Är ute efter plana shims, ej kilar.

1 mm svartplåt?

Beror ju lite på hur mycket du ska ha. Är det något mindre kan man ju skära ur av något man har liggandes hemma. Annars finns ju pallbrickor i plast överallt, dock bara ned till 2mm i vanliga fall.
https://www.ahlsell.se/10/byggsorti...vrigt/pallbrickor-plastkilar/551141-dfb4997b/
Dessa säljs på t.ex. Ahsell och övriga varuhus, men också bara ned till 2 mm. Så det är huruvida det funkar eller inte.

Vad är det för shims du ska ha? Jag har 3D-skrivare och skulle kunna skriva ut..

beroende på vad du ska göra så kanske det funkar med karosseribrickor eller nå andra brickor.

Helst i trä. Plast kan ju gå (är mellan träreglar och vill skruva ihop genom shimsen).
3D skrivare skulle ju vara ett alternativ. Har jag ju en själv...
Tänkte nog inte på den då jag hela tiden tänkt i tankarna trä.

Men då är det vanligt faner du ska ha, finns både tunt (typ 0,8 mm) och tjockt (1,5-2 mm)

Protte

Kör med pallbrickor som nämns. Det gör vi snickare oftast om det ska shimsas. 3094058_0360.jpg

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.