429 884 läst ·
2 872 svar
430k läst
2,9k svar
Shelly – allmänna diskussioner
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
PM tillför bara energi-mätning/övervakning.
Ja, trådlös internetanslutning är nödvändigt för astrofunktionen.
Ja, trådlös internetanslutning är nödvändigt för astrofunktionen.
kan man lita på att om iPhonen har signal så kommer det funka eller är mottagningen sämre? Är ute vid husknuten på fel sidan från routern... får kanske bara chansa och testasnaggletooth skrev:
Ja, det borde funka, de klarar sig med ganska dålig signal.
https://shop.shelly.cloud/O olofh skrev:
Sådär ja, dundrade hem min första beställning nu från Shelly. Första smarta grejerna som kommer in hemma.
2st dimmer (matbord + vardagsrum), 2st 2-vägs 2.5 (den ena i garaget för att två olika utebelysningar, andra oklart), 2st sändare (tända nämnda garagebelysning från två olika ställen inifrån), 2st 1PM (oklart var), 2st plugins (fönsterlampor).
Har kvar en gammal router. Bör jag koppla in mot den, eller räcker det mest gästnätverk på vanliga routern? Vill gärna börja på rätt sätt så att säga.
2st dimmer (matbord + vardagsrum), 2st 2-vägs 2.5 (den ena i garaget för att två olika utebelysningar, andra oklart), 2st sändare (tända nämnda garagebelysning från två olika ställen inifrån), 2st 1PM (oklart var), 2st plugins (fönsterlampor).
Har kvar en gammal router. Bör jag koppla in mot den, eller räcker det mest gästnätverk på vanliga routern? Vill gärna börja på rätt sätt så att säga.
Bäst är förstås att sätta upp ett eget vlan med eget wi-fi som bara har 2.4ghz tänk bara på att du måste ha klienten (ex telefonen) på samma vlan om du ska ha lokal styrning, kopplar du allt mot cloud så funkar det ju ändå.J Jotsat skrev:Sådär ja, dundrade hem min första beställning nu från Shelly. Första smarta grejerna som kommer in hemma.
Tack. Verkar inte som att min router (ac86u) kan sätta upp vlan utan bara gästnätverk. Har flashat med Merlin. Hittade denna plugin som jag tänkte testa, kan begränsa gästnätverk till envägs bla. https://www.snbforums.com/threads/y...-merlin-guest-wifi-inc-ssid-vpn-client.45924/leby skrev: