Jag kopplade in en Shelly 1 till min utebelysning för att kunna ställa in några schema styrda av solens upp och nedgång. Ville behålla möjligheten att styra belysningen från den gamla belysningsknappen också så den utrustades med en impulsfjäder.
Nu till problemet. Jag förstår inte var i mjukvaran jag anger att brytaren är återfjädrande. Vad jag än testar med så får jag inte lampan att förbli tänd när jag tryckt på belysningsknappen. Den lyser bara medan knappen är intryckt. Jag täker att det är vid bild nedan där jag ska bocka i den översta boxen men just denna box kan jag inte bocka i. Får då bara meddelande "something went wrong". Någon som kan komma med kloka inspel?
Nu till problemet. Jag förstår inte var i mjukvaran jag anger att brytaren är återfjädrande. Vad jag än testar med så får jag inte lampan att förbli tänd när jag tryckt på belysningsknappen. Den lyser bara medan knappen är intryckt. Jag täker att det är vid bild nedan där jag ska bocka i den översta boxen men just denna box kan jag inte bocka i. Får då bara meddelande "something went wrong". Någon som kan komma med kloka inspel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har satt min till Momentary och det funkar utmärkt. Pröva även att uppdatera firmware, vill minnas att jag hade samma problem som du.
Är du säker på att firmware är samma som min? Våra bilder visar ju olika texter och kryssrutor?! Jag har loggat in direkt mot min interna ipadress via webläsare i telefonenZ zamen skrev:
Tänkte på det också.plaggis skrev:
Denna firmware har jag:
Märkligt. Kanske appen som bråkar när du väljer Momentary. Prova att logga in via IP-adressen I stället för via appen. Du hittar IP-adressen under Device info och skriv in den direkt i en webläsare
Efter endel testande löste jag det här på morgonen. Under "power on default" behövde jag bocka i den översta rutan dvs att shellyn skulle vara på så länge den hade ström. Därmed kunde jag under "Button Type" bocka in momentary. Så nu funkar brytaren som den ska!
Nu till nästa problem - Jag vill få in shellyn i Google home. När jag går in i Gogle home och lägger till Shelly under "konfigurera en enhet" så får jag bara ett meddelande om att Shelly-kontot har länkats och sedan är jag tillbaka i huvudinterfacet av goggle home. Shellyn syns dock inte där och inget verkar ha hänt i övrigt. Söker lösning på nätet men kan inte hitta någon som verkar haft samma problem. Någon här som känner igen sig och hittade en lösning?
Logga in
Skapa konto
Nu till nästa problem - Jag vill få in shellyn i Google home. När jag går in i Gogle home och lägger till Shelly under "konfigurera en enhet" så får jag bara ett meddelande om att Shelly-kontot har länkats och sedan är jag tillbaka i huvudinterfacet av goggle home. Shellyn syns dock inte där och inget verkar ha hänt i övrigt. Söker lösning på nätet men kan inte hitta någon som verkar haft samma problem. Någon här som känner igen sig och hittade en lösning?
Så du menar att man borde kunna styra med röstkommando nu då? Vad säger man då? Styr för det mesta med appen….B BSOD skrev:
Och kommer ikonen dyka upp av sig själ sedan eller är det något jag måste göra? Att produkten saluförs som 100% kompatibel med Google känns inte riktigt seriöst…
Logga in
Skapa konto
Så där ser det ut för mig i google home appen. Det fanns inte där först när jag la till shelly, men dök upp efter en tid (inte direkt efter installationen).
Jag säger bara "hej google släck lyktstolpen" så släcker den rätt lampa. Den är ju i shelly konfigurerad som lampa som heter lyktstolpen.
Gjorde du så här?
https://www.thesmarthomeblog.com/post/review-shelly-1/google-home/
https://www.thesmarthomeblog.com/post/review-shelly-1/google-home/
Gjorde exakt så och man får ett meddelande i GH att shelly cloud är länkat men enheten dyker varken upp som ikon eller anges som länkad under tillagda enheter.B BSOD skrev:
MIn känsla är att det är någon inställning i shelly som saknas eller måste anges för att det ska fungera.
En ny version har laddats ner i samband med att jag installerade pucken och jag har samma som plaggis https://www.byggahus.se/forum/members/plaggis.74344/ ovan . Appen säger att detta är den senaste.B BSOD skrev: