Hej,

Ska flytta från vårt hus snart till en mindre lägenhet eller radhus.

Vi kommer troligen ha tvn i ett rum som är runt 3x5m stort.
Jag sitter ganska mycket framför tv:n och hittils har jag haft en tv för att titta på normala program och en duk med projektor för att titta på film. 90" duk.

Nu kommer all elektronik följa med biorummet som vi har i huset vid försäljning, så jag har möjligheten att starta från noll igen.

I och med att rummet blir mindre så funderar jag på att skaffa en stor tv istället för en projektor + duk (+tv, för det känns onödigt att titta på tv-kanaler via en projektor).

Men frågan är om jag kommer bli nöjd.

Den tv:n jag funderar på är en 70" från sharp LC-70LE747E

[TD="class: lista_v listtext_svag"] bild.php [/TD]
[TD="class: lista_v listtext, colspan: 2"] Sharp Aquos LC-70LE747E (TV) hot2.gif popr_nc.gif bild.gif 5 bok.gif 0 [/TD]

[TD="class: lista_v listtext_svag"]Lägsta pris 22290:- ( 23 butiker ) price_nc.gif [/TD]
[TD="class: lista_v listtext_svag"]Betyg: star_s7.gif (7.00)[/TD]

Den kostar ju en slant. Men det gör ju samtidigt en duk + projektor + mindre tv också. Blir ungefär samma pris i slutändan.

Det jag ser fram mot mest med att bara ha en tv, är enkelheten. Slipper massa kablar. Inget ljud från projektorn.
Och sedan tror jag att bilden blir bättre. Projektorer har ju utvecklats snabbt. Men de är väl inte ikapp en bra tv? Projektorn som kan vara ett alternativ för mig kommer kosta max 10.000.

Det jag kommer sakna är egentligen bara de extra 20 tummen.

Jag hittar inte mycket information om denna 70"aren. Någon som har några bra länkar eller egna tankar?
Finns det något alternativ till denna i samma storlek och prisklass?

Mvh

Stefan

Vi har gjort resan från 27 till 60" via 42" och 50". Samtidigt har vi 90" i biorummet. Sett till pris per tum så sticker priset iväg rejält när man går över 60". Tror du att ni kan mörklägga det nya rummet hyfsat så skulle jag nog satsa på proj + tv, annars den största teven som ryms i budgeten.

Kan inte kommentera Sharp teven då jag själv är en plasma kille på gott och på ont (främst reflektioner). Senaste inköpet var en LG 60PN650T som kostade 5990 när Netonnet sålde ut dem. Har Apple TV så smart funktioner var något jag inte ville ha och 3D har knappt använts på den gamla 50".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.