Hej!

Har bestämt oss för ett shakerkök med luckor i massivt trä.

Just nu är modellen Glimminge från Smedstorp högst upp på önskelistan, men vi har inte fått offert än.
( https://sv.smedstorp.com/kokkener/glimminge-massiv-malad-ask )

Har ni några tips på andra shakerkök med riktiga träluckor utan att det blir allt för dyrt?

Tack på förhand!

Vi köpte från Kulladalkök och de har speciella shakerluckor. Cupboards & Goods är ett annat företag i ungefär samma stil.

Redigerat:
Jag trodde shakerluckor hade blivit en benämning på luckor som livar med de synliga stommarna, men de på länken ser ut som vilka luckor med spegel som helst tycker jag. Vad har jag missuppfattat nu?

• Gilla
Maria Mattsson1
  • Laddar…
A
Jo, så tycker nog jag också att det är. Dock så är ju luckorna desamma oavsett.

mowatom skrev:
Jo, så tycker nog jag också att det är. Dock så är ju luckorna desamma oavsett.
Sant, men luckorna på bilden är ju varken mer eller mindre ”shaker” än mina vanliga ikea-luckor. Rätt lika dessutom, men annan färg.

A
Hep Hep skrev:
Sant, men luckorna på bilden är ju varken mer eller mindre ”shaker” än mina vanliga ikea-luckor. Rätt lika dessutom, men annan färg.
Det finns ju inget märkvärdigt med shaker egentligen. Det kommer väl från en gruppering liknande Amish om jag inte missminner mig, och det var enkelheten som var just det geniala och vackra. Lite bredare ramar skulle jag vilja se, men det kan ju iofs vara ett senare påfund. NU fick jag lust att se den där gamla filmen med Harrison Ford när han hamnar hos Amishfolket.

D DJF skrev:
Hej!

Har bestämt oss för ett shakerkök med luckor i massivt trä.

Just nu är modellen Glimminge från Smedstorp högst upp på önskelistan, men vi har inte fått offert än.
( [länk] )

Har ni några tips på andra shakerkök med riktiga träluckor utan att det blir allt för dyrt?

Tack på förhand!
Glimminge är ju inte helt i massivt trä, fyllningen är fanerad på någon sorts skiva (spån eller MDF)
Shaker då ska väl luckan gå in i skåpstommen så stommens kant syns runt om.
Stommarna bör/ska då vara 20 mm djupare så standard inredning passar.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.