Hej.

Fick för några veckor sedan en påringning av Varmt Hem i Norden AB att de tyckte det var dags för en service av vår luftvärme. Den installerades av tidigare ägare 2009. Vi använder den inte så mycket, faktiskt mest på sommaren för att kyla huset eller vid snabba temperaturväxlingar, då golvvärmen som finns i hela huset för det mesta sköter varmhållningen bra och ibland så myseldar vi i kaminen.

Är det värt de 1800 kr som det skulle kosta och är Varmt Hem i Norden AB en bra firma att göra det? Har kollat runt lite på t ex rejta.se och där verkar inte omdömena de bästa.

/simm

*doh, kan någon moderator flytta denna till rätt forumdel, trodde jag stod i Värmepumpar när jag postade*

Redigerat:
Jag skulle säga NEJ, det är inte värt det. Rengör filtren några gånger per år duger väl gott. Är även enkelt att själv rengöra lamellerna i värmeväxlaren.

Misstänkte nästan det. Tyckte 1800 lät mycket för detta och så här långt har vi inte märkt några problem med den heller. Tror jag kommer tacka nej och möjligen nästa år kolla upp om det är något som behöver fixas.

Tackar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.