21 647 läst ·
600 svar
22k läst
600 svar
Ser ut som vi har en vinnare!
det viktigaste är att hamas och världsterrorismen utrotas samt de som stöder denIntet skrev:
Dett är tragiskt.
Trump verkar vara än mer i Israels händer än Biden. Fast bara lite mer men det är illa nog för nästan alla.
Nu kan Israels värnpliktiga i lugn och ro fortsätta med sin hobby att skjuta ihjäl svältande Palestinier som köar för mat. "Planerad svält", tror jag guds barn kallar det. Även det ett krigsbrott.
För nu tittar vi åt ett annat håll. Praktiskt!
Obama leder ännu krigsligan med god marginal så Trump får verkligen kämpa på för att överträffa hans bedrift.
Ett elende är det över alla omständigheter
iom att palestinierna inte vill göra denna rensning själva utan istället motarbetar detta så....
Herregud!returen skrev:
För det första är Hamas i mångas ögon en befrielsearme, precis som så många andra motståndsrörelser som med mycket små medel bekämpar en mycket stor och stark inkräktare.
För varje barn Israel dödar skapas en ny Hamassoldat och ökat hat. Detta vet naturligtvis Netanyahu vilket borde få de flesta att fundera över den riktiga orsaken till utrotningen och de för israel negativa konsekvenserna. Bibis rädsla för att skaka galler är säkert en orsak men finns det mer?
Han vann förresten en misstroendeomröstning nyligen med bara en röst.
Världsterrorismen är till stor det Israel som nyligen anföll Iran. Den andra terrorstatens ledare, Trump, ville inte säga nej, när hans chef beordrade honom till terrorbrot i ett land som på inget sätt är en fara för USA.
Nu verkar ju Iranierna flyttat på sina grejer eftersom de kunde förvänta sig att terroristerna skulle slå till som de gjorde.
Hemma fick Trump säkert ryggdunkar av sina donatorer men vad tycker de som röstade fram honom på löftet att inte starta dyra menlösa krig?
Mellanårsvalet kommer närmre och närmre ...
Redigerat:
som tur är det bara palestinier och slikt folk som tycker hamas är guds gåva.Intet skrev:
Herregud!
För det första är Hamas i mångas ögon en befrielsearme, precis som så många andra motståndsrörelser som med mycket små medel bekämpar en mycket stor och stark inkräktare.
För varje barn Israel dödar skapas en ny Hamassoldat och ökat hat. Detta vet naturligtvis Netanyahu vilket borde få de flesta att fundera över den riktiga orsaken till utrotningen och de för israel negativa konsekvenserna. Bibis rädsla för att skaka galler är säkert en orsak men finns det mer?
Världsterrorismen är till stor det Israel som nyligen anföll Iran. Den andra terrorstatens ledare, Trump, ville inte säga nej, när hans chef beordrade honom till terrorbrot i ett land som på inget sätt är en fara för USA.
Nu verkar ju Iranierna flyttat på sina grejer eftersom de kunde förvänta sig att terroristerna skulle slå till som de gjorde.
Hemma fick Trump säkert ryggdunkar av sina donatorer men vad tycker de som röstade fram honom på löftet att inte starta dyra menlösa krig?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Din kommentar om palestinier är att ju tydlig, de är mindre värda och kan gott svälta ihjäl, bombas etc.returen skrev:
I övrigt har du visat samma förakt för andra människor i flera trådar. Alltifrån kriget i Ukraina där du använt ryska argument och verkar skita fullständigt i de oskyldiga Ukrainare som dör pga Putin (fast du anser säkert att de dör pga Zelenskij och västvärlden). Folk som gör något vid din mark ska skjutas med hagelgevär etc.
Sen statistiken kan du leta fram själv om du är intresserad. Det bor fler människor på Västbanken än i Gaza och Hamas är inte stora på Västbanken. I Gaza tillåter inte Hamas val eller protesterar, men du kan förstås tro att en majoritet av palestinierna anse att Hamas är Guds gåva om du vill.returen skrev:
Vara likgiltig och anse att det är "Guds gåva" är inte samma sak för övrigt.
du är inte intelligent nog att dra de rätta slutsatsernaFairlane skrev:
Din kommentar om palestinier är att ju tydlig, de är mindre värda och kan gott svälta ihjäl, bombas etc.
I övrigt har du visat samma förakt för andra människor i flera trådar. Alltifrån kriget i Ukraina där du använt ryska argument och verkar skita fullständigt i de oskyldiga Ukrainare som dör pga Putin (fast du anser säkert att de dör pga Zelenskij och västvärlden). Folk som gör något vid din mark ska skjutas med hagelgevär etc.
Sen statistiken kan du leta fram själv om du är intresserad. Det bor fler människor på Västbanken än i Gaza och Hamas är inte stora på Västbanken. I Gaza tillåter inte Hamas val eller protesterar, men du kan förstås tro att en majoritet av palestinierna anse att Hamas är Guds gåva om du vill.
Vara likgiltig och anse att det är "Guds gåva" är inte samma sak för övrigt.
du kan inte backa upp dina ogrundade påståenden heller
du ljuger och håller dig inte till sanningen, ändrar och lägger till när det så behagar, narcissist?
rätt patetisk faktiskt
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Intressant, berätta mer och backa gärna upp sina ogrundade påståenden med bevis...returen skrev:
Jag gjorde ju just det? Hamas är väldigt små på Västbanken, som har mer än hälften av alla palestinier. I Gaza är folk rädda för Hamas, även om man nu vågar protestera, med risk för sina liv. Alla är inte lika tuffa som du.returen skrev:
Vad har jag ljugit om? Vad har jag ändrat och lagt till?returen skrev:
Tack, jag tar det som en komplimang när det kommer från dig.returen skrev:
Det är inget nytt att de muslimska terroristerna gömmer sig bakom civila araber, och skyller de skadade och dödade på motparten, detta är helt emot krigets lagar att tro att man kan få någon form av juridiskt skydd genom att blanda sig med civila för att undgå bekämpning från motparten man nyss anfallit, det är bara naiva västerlänningar som går på det.Intet skrev:
Herregud!
När jag gjorde värnplikten 1980/81, hade vi en svensk officer som varit FN-soldat på/i Cypern, Libanon och Sinai, enligt honom var det enbart i Libanon och Sinai som den muslimska sidan gömde sig bland de civila.
Turkarna och grekerna gömde sig inte, och inte heller israelerna.
Hamas och de andra terrororganisationerna är till stor del finansierade av diktaturen Iran, som i sin konstitution nämner att Israel inte är ett legitimt land och ska krossas, vilket diktaturen försökt ända sedan de muslimska despoterna tog makten 1979.
Innan Israel bombade Iran den 13/6, hade Iran bombat Israel både i April och Oktober 2024, så att Israel till slut fick nog av Irans terror är inte konstigt.
Dessutom har Israel gott om informatörer inne i Iran, så de visste nog att det var bråttom att stoppa terrorstaten från att få ihop några atombomber, allt snack om fredligt utnyttjande av atomkraft i Iran är uppenbara lögner då man inte kan använda 60% uran till en civil kärnreaktor, det är 3-5% som används, så att Iranierna kommit upp till 60% visar helt klart ambitionen att nå vapenkvalitet på uranet, typiskt 90%.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Jag håller med om att Iran är en skurkstat som sponsrar diverse terrorgrupper, men det här blir ju lite som "det var du som började, för du slog tillbaka". Israel hade gett sig på Iranska konsulatet som exempel i April, innan Iran skickade missiler mot Israel.P Peter787 skrev:
Jag slår till dig, du ger igen. Jag slår till dig en gång till och du ger igen ytterligare en gång. Nu finns alltså full förståelse för att jag tröttnar på att du slår mig, så nu får jag göra vad jag känner för?
Om du läste och förstod mitt inlägg, kanske du kunde dra slutsatsen att det teokratiska styret i Iran kämpat, med vapen, mot Israel ända sedan deras maktövertagande i Iran 1979, så det är den nuvarande iranska diktaturen som startade fientligheterna.Fairlane skrev:
Jag håller med om att Iran är en skurkstat som sponsrar diverse terrorgrupper, men det här blir ju lite som "det var du som började, för du slog tillbaka". Israel hade gett sig på Iranska konsulatet som exempel i April, innan Iran skickade missiler mot Israel.
Jag slår till dig, du ger igen. Jag slår till dig en gång till och du ger igen ytterligare en gång. Nu finns alltså full förståelse för att jag tröttnar på att du slår mig, så nu får jag göra vad jag känner för?
Under Shahens styre, och tidigare, hade Iran och Israel normala relationer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Hade du inte skrivit delen med att Iran bombat Israel i april och oktober 2024 hade de varit tydligare. Att Iran är en skurkstat är för mig givet.P Peter787 skrev:Om du läste och förstod mitt inlägg, kanske du kunde dra slutsatsen att det teokratiska styret i Iran kämpat, med vapen, mot Israel ända sedan deras maktövertagande i Iran 1979, så det är den nuvarande iranska diktaturen som startade fientligheterna.
Under Shahens styre, och tidigare, hade Iran och Israel normala relationer.