19 366 läst · 600 svar
19k läst
600 svar
Ser ut som vi har en vinnare!
Renoverare
· Stockholm
· 18 925 inlägg
Jag har delat deras videor i vasastan-gruppen på Facebook konstant så trött på skiten som byggsMultiMan skrev:
Det är nog betydligt mer troligt än otroligt med tanke på vad som framkommit tidigare.
Jag håller med om det andra eftersom även jag tycker rätt lika i rätt många frågor med det du kallar alternativhögern men mitt svenska politiska engagemang är permanent förändrat i och med det som som händer i USA och olika partier och deras företrädarens reaktioner.
Jag har alltid haft nolltolerans mot det Trump stått för, men innan det som nu händer viktade jag frågorna jag gillade hos partiet till 80 bra, 20 dåligt. Nu är de 20 procenten minerad mark som jag aldrig kommer beträda mer. Det ska bli intressant att se hur många som känner som jag i nästa svenska val.
För att avsluta på ett positivt plan och något jag misstänker vi har samsyn i. Jag kände faktiskt inte till historien bakom personerna och gruppen, men jag gillar vad de vill åstadkomma:
[länk]
Knappt jag orkar följa detta elände längre. Konsekvensen med en måttligt intelligent utpressad psykopat vid maken i USA kan få vilka följder som helst för världen.
Hoppet står till att tycket på hemmaplan kan förändra något. Många republikanska väljare ångra nu sitt val...
Hoppet står till att tycket på hemmaplan kan förändra något. Många republikanska väljare ångra nu sitt val...
Renoverare
· Stockholm
· 18 925 inlägg
Det som är positivt är att det tvingar Europa att samarbeta, vilket jag tror på sikt är mycket bra. Men just nu känns det hela väldigt mörkt.Ulltand skrev:
Dett är väl en del av strategin att göra det hela till en dokusåpa och skapa massa osäkerhet. Att läcka information sedan dementera den. Att flytta fram positionerna med påståenden som inte bara är subtilt osanna utan snarare helt uppåt väggarna.
När det är Ryssland som ägnar sig åt detta så kallar vi det för hybridkrigföring.
När det är Ryssland som ägnar sig åt detta så kallar vi det för hybridkrigföring.
Trump har ringt Putin igen:
""Presidenterna diskuterade även kriget i Ukraina, och Trump ska ha uttryckt sitt intresse för att få slut på konflikten så fort som möjligt.
Vladimir Putin önskade även Donald Trump grattis på hans födelsedag. Trump fyller i dag 79 år."" //Expressen

""Presidenterna diskuterade även kriget i Ukraina, och Trump ska ha uttryckt sitt intresse för att få slut på konflikten så fort som möjligt.
Vladimir Putin önskade även Donald Trump grattis på hans födelsedag. Trump fyller i dag 79 år."" //Expressen
Givet bra att Trump misslyckas med allt han ger sig in på men häpnadsväckande ändå.
""Donald Trump backar från löftet om massutvisningar från USA.
Beslutet kommer efter att presidenten erkänt att företagen drabbas.
”Det här är inte bra. Vi måste skydda våra lantbrukare. Förändringar är på väg”, skriver Trump på Truth Social."" //Expressen
""Donald Trump backar från löftet om massutvisningar från USA.
Beslutet kommer efter att presidenten erkänt att företagen drabbas.
”Det här är inte bra. Vi måste skydda våra lantbrukare. Förändringar är på väg”, skriver Trump på Truth Social."" //Expressen
Hörde nyss att Trump stoppat alla bidrag till Ukraina. Fan trot.Ulltand skrev:
Det är hur som helst glädjande att den helt tappade Biden inte vann valet.
Vinnaren, däremot har hittills varit en stor besvikelse. Det började ganska bra men nu går det bara utför när han hjälper facisterna i Israel att starta ännu ett krig. Denna gång skjuter de inte små barn. Åtminstone inte primärt. Så vill det sig väl får de smaka på sin egen medicin för omväxlings skull. Det skulle USA även behöva.
Jag tror USA hade varit i bättre skick med Harris än det är nu, handelskrig, fallande valuta, på randen till inbördeskrig med en uttalad motståndsrörelse.Intet skrev:
39% av US amerikaner håller med om trumps politik. Han slog det gamla rekordet på, om jag mins rätt, 45% som var hans eget förra mandatperioden.
Världen skrattar åt honom och föraktar hela USA och deras politik. De har aldrig haft sämre anseende än nu, de går mot recession och ekonomisk kris, folk förlorar välfärd, de rikare får mindre skatter medan medelklassen får det sämre.
Jo, det är nog bra... 🤣
Bättre för oss dock, kronan har stärkts mot både dollarn och euron. Mina aktier i Saab går bra, konkurrensen mot US amerikanska företag är enkel och europeisk produktion får lättare att sälja.
Vi ser en ny världsordning i danande och USA är inte med i toppen, de har lämnat över till Europa och Kina
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 574 inlägg
Dett är tragiskt.
Trump verkar vara än mer i Israels händer än Biden. Fast bara lite mer men det är illa nog för nästan alla.
Nu kan Israels värnpliktiga i lugn och ro fortsätta med sin hobby att skjuta ihjäl svältande Palestinier som köar för mat. "Planerad svält", tror jag guds barn kallar det. Även det ett krigsbrott.
För nu tittar vi åt ett annat håll. Praktiskt!
Obama leder ännu krigsligan med god marginal så Trump får verkligen kämpa på för att överträffa hans bedrift.
Ett elende är det över alla omständigheter
Trump verkar vara än mer i Israels händer än Biden. Fast bara lite mer men det är illa nog för nästan alla.
Nu kan Israels värnpliktiga i lugn och ro fortsätta med sin hobby att skjuta ihjäl svältande Palestinier som köar för mat. "Planerad svält", tror jag guds barn kallar det. Även det ett krigsbrott.
För nu tittar vi åt ett annat håll. Praktiskt!
Obama leder ännu krigsligan med god marginal så Trump får verkligen kämpa på för att överträffa hans bedrift.
Ett elende är det över alla omständigheter