Håller på att mura en grundmur av leca. Jag blandar två säckar med åtta liter vatten i en vanlig betongblandare, precis som det står i instruktionerna.
Men jag tycker murbruket blir "mjöligt" och sprött när det har brunnit. Ska det bli så? Har försökt fånga det på bild, men det är ju så klart svårt...
Det gick väldigt lätt att slå bort det bruket som låg utanför lecablocket med en handslägga även när det hade brunnit färdigt (tre dagar).
Det ni ser på bilden är alltså ett lecablock som ligger på en gjuten sula där gjutformen fortfarande är kvar. Under lecablocket ligger ca 1,5cm med Byggmax Murbruk B blandat med fyra liter vatten per säck (25 kg).
Tror ni jag har fel blandning, eller ser allt okej ut?
Men jag tycker murbruket blir "mjöligt" och sprött när det har brunnit. Ska det bli så? Har försökt fånga det på bild, men det är ju så klart svårt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det gick väldigt lätt att slå bort det bruket som låg utanför lecablocket med en handslägga även när det hade brunnit färdigt (tre dagar).
Det ni ser på bilden är alltså ett lecablock som ligger på en gjuten sula där gjutformen fortfarande är kvar. Under lecablocket ligger ca 1,5cm med Byggmax Murbruk B blandat med fyra liter vatten per säck (25 kg).
Tror ni jag har fel blandning, eller ser allt okej ut?
Nu kan jag egentligen inte ett jota i ämnet men det kan vara så att det är för torrt så att vattnet dunstar innan bruket brunnit.
Klicka här för att svara