Jag ska ansluta kommunalt VA och undrar om någon har åsikt på om man bör/måste ta upp septitanken (6m3) eller om man kan låta den ligga kvar?

Jag skulle låta den ligga kvar. När marken behövs till något annat så kan man då ta bort den. Om du låter den vara så glöm inte att fylla den med något, tex vatten, annars riskerar du att den kommer upp av sig själv så småningom.

Tompa

Se bara till att koppla dig förbi den när du ansluter till kommunala avloppet. Så är det inte gjort här och nu efter 40 år håller jag på att få fnatt på konstruktionen >:(

Vi var tvungna (enligt kommunen) att ta upp den gamla septitanken. Nu var det inget problem ioma vi redan hade grävarn på tomten. Vi fick 4000 för en 6-kubikare.

Finns det alltså en beg. marknad för dessa?

Qwert skrev:
Finns det alltså en beg. marknad för dessa?
Japp, kolla blocket. Vet inte vad en ny 3 el 6 m3 kostar men är den hel och "fräsch" så kan du få ett par tusen för den.

Jag hade låtit den ligga kvar för att samla regnvatten i. Kanon att använda för att bevattna med.

jag sa till killarna som grävde ner mitt nya vatten och avlopp att gräva upp septitanken sen sålde jag den på blocket. det var inga som helst problem att bli av med en, ångrar dock att jag inte satte ut den för mer pengar.... sålde den för 2000, 3kubik.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.