Har en likadan men har aldrig haft problem med den så jag vet ärligt talat inte hur den egentligen fungerar. Men, du kan ju börja med att lyfta av locket och kolla så allt under locket sitter som det ska. Om du lyfter locket och drar på vattnet, märker du någon skillnad mellan när "pick-upröret" ligger i urinen eller när det inte gör det? Alltså, är det något sug i det röret alls?
T ToRy skrev:Har en likadan men har aldrig haft problem med den så jag vet ärligt talat inte hur den egentligen fungerar. Men, du kan ju börja med att lyfta av locket och kolla så allt under locket sitter som det ska. Om du lyfter locket och drar på vattnet, märker du någon skillnad mellan när "pick-upröret" ligger i urinen eller när det inte gör det? Alltså, är det något sug i det röret alls?
Alla rör är i urin/vattenvätskan
Nu ställer jag ett par frågor som kanske är självklara men eftersom bilderna visar ett stängt lock utan vattenslangen påkopplad frågar jag i alla fall.
Du har lyft och kollat under det svarta plastlocket, inte bara det trälocket som jag antar saknas på bilden? Har du kopplat vattenslangen till den grågröna anslutningen?
Testade du att dra på vattnet med locket uppe och pick-upen ovanför ytan? Eller går det kanske inte att lyfta locket så högt att pick-upen kommer ovanför ytan?
Testade du att dra på vattnet med locket uppe och pick-upen ovanför ytan? Eller går det kanske inte att lyfta locket så högt att pick-upen kommer ovanför ytan?
Jag ska försöka göra som du föreslår på söndagen då min dotter ska försöka komma hit. Då jag är ensam vågar jag inte sätta på kranen och springa och kolla ejektortanken ifall den blir för full. Men jag återkommer med besked när jag försökt! Uppskattar ditt råd
Tack så mycket för ditt råd! Vi kunde konstatera att det läckte lite i förgreningen där vattnet kom in i ejektortanken. Vi bytte ut den förgreningen och då tömdes ejektortanken. Känns underbart! Lite finns kvar i tanken men går tanken att tömmas helt bara genom att låta det rinna ut såhär med tanke på vintern?
Gott att ni hittade felet! 
I min går pick-upen inte riktigt ända ner till botten, det kan vara någon centimeter kvar kanske, så det står ju lite urin kvar såklart. Det är ingen fara, min har klarat sig i... 7-8 år kanske. Låt vattnet vara på tills det är rent vatten som kommer ut bara så blir det bra.
Jag använder toan en hel del på vintern också och den fryser såklart, men tanken är fortfarande hel. I vintras blev den så full att det inte rann undan i stolen. Eller ja, det var precis vad det gjorde faktiskt, rann ut i stolen alltså.
Det stod urin hela vägen upp i röret till stolen och i tanken var allt fruset. Fick vänta några veckor innan det hade tinat så pass att jag fick av locket. 
I min går pick-upen inte riktigt ända ner till botten, det kan vara någon centimeter kvar kanske, så det står ju lite urin kvar såklart. Det är ingen fara, min har klarat sig i... 7-8 år kanske. Låt vattnet vara på tills det är rent vatten som kommer ut bara så blir det bra.
Jag använder toan en hel del på vintern också och den fryser såklart, men tanken är fortfarande hel. I vintras blev den så full att det inte rann undan i stolen. Eller ja, det var precis vad det gjorde faktiskt, rann ut i stolen alltså.
Det känns skönt att ha läget under kontroll! Jag ska följa ditt råd till vintern! Perfekt att låta vatten rinna igenom tills det är rent på bottnen.Som du säger toan kan också behövas någon gång under vinter. Tack snälla du för bra råd!
Skönt att höra! Inga problem, det är syftet med byggahus, att hjälpa och få hjälp. 

Jo, det är skönt att kunna använda toan även under vintern. Även om jag personligen oftast ställer mig bakom granen. Min bättre hälft uppskattar dock att slippa sätta sig i snön.
Det gäller bara att komma ihåg att tömma en sista gång innan man stänger av vattnet inför vintern, och att inte pinka tanken full innan våren. Då går det som för mig. 

Jo, det är skönt att kunna använda toan även under vintern. Även om jag personligen oftast ställer mig bakom granen. Min bättre hälft uppskattar dock att slippa sätta sig i snön.
Toan är så viktig! Ska komma ihåg att tömma innan vi stänger av vattnet! Tack för goda råd!
Klicka här för att svara