7 417 läst ·
11 svar
7k läst
11 svar
Sentens vs Ballingslöv
Sentens lucka Land vit ser ut som Ballingslöv Studio vit. Bägge målad MDF-board.
Nu har Ballingslöv en kampanj som reducerar priset en del.
Ballingslöv brukar ju sägas ha bättre kvalitet än Sentens (Marbodal). Vet ngn vari kvalitetsskillnaden ligger? Hur är tandemboxsystemen om man jämför? Gånggjärn, stommar och luckor...några tips? Hållbarhet?
Vi ska förstås gå och peta och undersöka mer själva, samt väntar på offerter, men alltid välkommet med tips och erfarenheter från andra.
Nu har Ballingslöv en kampanj som reducerar priset en del.
Ballingslöv brukar ju sägas ha bättre kvalitet än Sentens (Marbodal). Vet ngn vari kvalitetsskillnaden ligger? Hur är tandemboxsystemen om man jämför? Gånggjärn, stommar och luckor...några tips? Hållbarhet?
Vi ska förstås gå och peta och undersöka mer själva, samt väntar på offerter, men alltid välkommet med tips och erfarenheter från andra.
Sak samma! Det enda som skiljer dem åt är det pris du får och den säljare som du känner mest förtroende för. Strular gör det alltid
och då är det bra att känna att man får hjälp!
Tekniken är den samma i deras produkter..... men varför väljer man fortfarande målade luckor
Tekniken är den samma i deras produkter..... men varför väljer man fortfarande målade luckor
Det är så svårt att rekomendera då alla värderar olika saker när de väljer lucka.
Jag är helt övertygad att en snygg folie på MDF är den bästa produkten då den är tålig, lätt att rengöra, går att få i högblank om man vill, bra i pris, stilren.
Många pratar om målade luckor och att de är så bra för att de går att renovera....:eek:
Vem köper ett kök för att det skall vara lätt att måla om...
Hur många har inte köpt omslipningsbar parkett, men även om den ser ut som f-n så blir den inte omslipad.
Så en vit, hantagslös, lucka med folie på MDF är mitt kommande kök!
Oj, vad många kommentarer det kommer att komma nu.
Jag är helt övertygad att en snygg folie på MDF är den bästa produkten då den är tålig, lätt att rengöra, går att få i högblank om man vill, bra i pris, stilren.
Många pratar om målade luckor och att de är så bra för att de går att renovera....:eek:
Vem köper ett kök för att det skall vara lätt att måla om...
Hur många har inte köpt omslipningsbar parkett, men även om den ser ut som f-n så blir den inte omslipad.
Så en vit, hantagslös, lucka med folie på MDF är mitt kommande kök!
Oj, vad många kommentarer det kommer att komma nu.
Vi har sedan tre månader Ballingslövs vita , målade lucka Solid i köket.
Jättenöjd! Anledningen till att vi valde målad lucka istället för folie , är just att den kan
målas om nångång i framtiden om det skulle behövas.
Just nu känns inte en ny renovering av köket aktuellt redan efter 10 år, både beroende på kostnad och allt jobb som medföljer. Då kan det ju vara bra att möjligheten finns med uppfräschning av luckorna genom att lacka om dem!
Dessutom har jag sett en hel del kök där folien inte ser så fräsch ut efter några år, sen om det beror på dålig kvalite eller misskötsel har jag ingen aning om...jag har bara blivit lite avskräckt av det jag har sett hos vissa!
Jättenöjd! Anledningen till att vi valde målad lucka istället för folie , är just att den kan
målas om nångång i framtiden om det skulle behövas.
Just nu känns inte en ny renovering av köket aktuellt redan efter 10 år, både beroende på kostnad och allt jobb som medföljer. Då kan det ju vara bra att möjligheten finns med uppfräschning av luckorna genom att lacka om dem!
Dessutom har jag sett en hel del kök där folien inte ser så fräsch ut efter några år, sen om det beror på dålig kvalite eller misskötsel har jag ingen aning om...jag har bara blivit lite avskräckt av det jag har sett hos vissa!
Produkter som diskuteras: "avskräckt"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Nu är det ett tag sen vi kollade på kök, men då vi jämförde Sentens och Ballingslöv så var det framförallt tandemboxarna som var olika i uppbyggnad. Botten på boxarna var som jag kommer ihåg i olika material och kunde belastas olika mycket. Ballingslöv kändes mycket mer gediget och blev också vårt slutgiltiga val. Vi är mycket nöjda!
Att bottnarna har olika material tror jag inte spelar någon roll. Det är nog bara strukturen och färgen på spånskivan som är olika. Skenorna finns i lite olika "viktklasser" . Oftast är det 30 kg till låder upp t.o.m 600 bredd och 50 kg till alla bredare. Vill man kan man byta till 50 kg i alla bredder och det borde alla leverantörer kunna ordna. Det är nog bara upp till säljaren att fixa!LEdlund skrev:Nu är det ett tag sen vi kollade på kök, men då vi jämförde Sentens och Ballingslöv så var det framförallt tandemboxarna som var olika i uppbyggnad. Botten på boxarna var som jag kommer ihåg i olika material och kunde belastas olika mycket. Ballingslöv kändes mycket mer gediget och blev också vårt slutgiltiga val. Vi är mycket nöjda!
Tack för all input.! Det blev Ballingslöv. Köket är beställt, känns otroligt kul, men pirrigt, hoppas nu det blir bra. Köket kändes ngt bättre i finish, kanter o.s.v. än Sentens. Priset nu under kampanj var också bra (20% rabatt). Bägge säljarna var bra, men jag gillar när de är sakliga och rätt återhållsamma med stora ord. Det gick väldigt smidigt på Ballingslöv.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden