Funderar också på Sentens men när jag hör att det är Marbodal blir jag rädd.
I mitt förra kök hade vi släta mdf-luckor som efter bara 4 år ser förfärliga ut.
Kanten nedtill på vaskskåpet ser ut som om luckan fått en volang och minsta stötmärke syns väldigt tydligt.
Någon Sentensägare som kan säga emot mig? Tänker att köper man IKEA kan jag alltid byta ut slitna luckor för en billig peng.

Delar mina synpunkter på IKEA kök jag kommer på just nu:

Nackdelar:
- Låg sparksockel (8cm), svårt och dra avlopp i sidled. kan också vara positivt om avloppet är rätt då det blir mer plats i skåpen, och snyggare tycker jag.
- platta paket, du måste skruva ihop allting själv. dock lättare o frakta och tar mindre plats om du gör det själv.
- inga speciallösningar

Fördelar:
- Priset!
- kvaliteten på modulerna är absolut inte sämre än någon annan leverantör
- ångerrätt 365 dagar (även ihopmonterade)
- leveranstid , många varor har de på lager i butikerna

Mvh Johannes

BirgitS
Ada skrev:
I mitt förra kök hade vi släta mdf-luckor som efter bara 4 år ser förfärliga ut.
Kanten nedtill på vaskskåpet ser ut som om luckan fått en volang och minsta stötmärke syns väldigt tydligt.
Någon Sentensägare som kan säga emot mig? Tänker att köper man IKEA kan jag alltid byta ut slitna luckor för en billig peng.
Det finns ju luckor i olika kvalitet. Förra stället vi bodde på var det Marbodal i köket och de började få mindre skador efter 15 år men inga större så de var kvar när vi flyttade ut och då var köket 22 år.

Men så länge som man inte har luckor i massivt trä får man nog torka upp vatten som runnit ner på luckorna när man är klar i köket. Blir mindre problem med det om man har bänkskivor som skjuter ut några cm framför luckorna.

Ada Ada skrev:
Detta är en solklar garantisak, Nobiafabriken som tillverkar både åt Sentens & Marbodal hade under en tid problem med just detta. Det var limmet i mdf skivorna tillsammans med värmen som härdade lacken som gjorde att det blev bubblor i lacken, Detta är sedan några år åtgärdat vad jag vet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.