Ska köpa mig en skruvautomat, men kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska köpa Senco DS5550 eller Makita 6842. Ni som skruvar mycket kanske har åsikter? Sladdmaskin blir det iaf, batteri är uteslutet.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 893 inlägg
Tyvärr för dig har Festool bara batteri automater.
Hilti är ju alltid väldigt trevliga maskiner att jobba med...
På vilka sätt är nya Makita eller Senco sämre automater än gamla Hilti eller Festool? Jag har aldrig använt nån skruvautomat så jag har inte riktigt klart för mig vad som kan krångla.
Jag har en gammal Bosch enpetare, men den retar gallfeber på mig eftersom det är så lätt att skruven kommer snett om man står lite dumt eller har lite för bråttom.
Jag ska ju inte gå dag och natt och skruva gips, det handlar ju närmast om några hundra m² OSB och gips tills nästa gång det är nåt som ska byggas om, här hemma... Det kanske t o m är nån här som vill sälja en Hilti till mig?
På vilka sätt är nya Makita eller Senco sämre automater än gamla Hilti eller Festool? Jag har aldrig använt nån skruvautomat så jag har inte riktigt klart för mig vad som kan krångla.
Jag har en gammal Bosch enpetare, men den retar gallfeber på mig eftersom det är så lätt att skruven kommer snett om man står lite dumt eller har lite för bråttom.
Jag ska ju inte gå dag och natt och skruva gips, det handlar ju närmast om några hundra m² OSB och gips tills nästa gång det är nåt som ska byggas om, här hemma... Det kanske t o m är nån här som vill sälja en Hilti till mig?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 893 inlägg
Tänk på att vissa automater inte orkar trä. Festools är inte optimala för båda utan de har en för gips och en för trä.Strip skrev:Hilti är ju alltid väldigt trevliga maskiner att jobba med...
Det som var kasst med iaf Makitan är att mätningen ofta strular med band och skruvsallad som följd.
Liknande trådar
-
Tips på gersåg - Makita, DeWalt eller Bosch?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Planhyvel - Makita, Dewalt eller Metabo?
Dewalt eller Makita
Makita DDF484RTJ eller Ryobi RDD18X-0
Dyckertpistol Bosch, Makita eller Senco?
Verktyg, Maskiner & Fordon