4 080 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Senco eller Essve? (bandad skruv)
Mina vänner,
Har en Makita skruvautomat. Fick lära mig den hårda vägen att Byggmax bandade skruv var sk*t... (de orangea lådorna) Växlade över till Essve istället och skillnaden var som natt och dag. Nu till min fråga, vad är er erfarenhet av Sencos bandade skruv? (gips och/eller spån etc) Jag hittar Sencos bandade skruv klart billigare än Essves men vill för att i världen inte vara dumsnål och köpa dålig skruv som jag gjorde med Byggmax.
Tacksam för era åsikter/insikter.
// Azkel
Har en Makita skruvautomat. Fick lära mig den hårda vägen att Byggmax bandade skruv var sk*t... (de orangea lådorna) Växlade över till Essve istället och skillnaden var som natt och dag. Nu till min fråga, vad är er erfarenhet av Sencos bandade skruv? (gips och/eller spån etc) Jag hittar Sencos bandade skruv klart billigare än Essves men vill för att i världen inte vara dumsnål och köpa dålig skruv som jag gjorde med Byggmax.
Tacksam för era åsikter/insikter.
// Azkel
Du har rätt Stefan, pengarna diffar inte så galet att det gör någon större skillnad på ett helt bygge. Hittade Essves för 219 på Bauhaus och Sencos för 182 på Verktygsproffsen. 37:- i skillnad per paket blir ju inte massor. Var mer nyfiken på om någon hade goda erfarenheter av Sencos bandade skruv och då allra helst i en Makita.Stefan N skrev:
Vid tveksamhet kommer jag dock resonera som du och gå på det jag vet funkar.
// Azkel
Är det heco skruv du köpt på byggmax?
Jag har dragit v/s/b, heco, fulskruv från bauhaus och nån mer sort (dock inte senco) med min makita BFR550 och tycker att alla har funkar ok. Banden på bauhausskruven var kassa så att skruvarna ibland stack upp en vit och fastnade men i övrigt var det helt ok. Dessutom var de väldigt mjuka (kasst rostfritt) men ingen har gått av när de väl satt på plats.
Hade ett tag problem med att skruvarna gick i snett och upptäckte att en av fjädrarna till "skrivhållaren" i nosen på makitan var av. Efter montering av reservdel funkar den utmärkt igen.
Jag har dragit v/s/b, heco, fulskruv från bauhaus och nån mer sort (dock inte senco) med min makita BFR550 och tycker att alla har funkar ok. Banden på bauhausskruven var kassa så att skruvarna ibland stack upp en vit och fastnade men i övrigt var det helt ok. Dessutom var de väldigt mjuka (kasst rostfritt) men ingen har gått av när de väl satt på plats.
Hade ett tag problem med att skruvarna gick i snett och upptäckte att en av fjädrarna till "skrivhållaren" i nosen på makitan var av. Efter montering av reservdel funkar den utmärkt igen.
" Banden på bauhausskruven var kassa så att skruvarna ibland stack upp en vit och fastnade"toolman77 skrev:Är det heco skruv du köpt på byggmax?
du menar att skruvarna stack upp berodde på bandet?
eller var i bandet dom stack upp?
Yes, HECO heter de från Byggmax och min erfarenhet var att det var som natt och dag att byta från dem till Essve. Makitan är helt ny så det borde inte vara något tokigt med den.toolman77 skrev:Är det heco skruv du köpt på byggmax?
Det var skruvarna som inte satt fast ordentligt i bandet så att skallen ibland stack upp en cm vilket gjorde att de fastnade i matningen. Själva banden har jag aldrig haft problem med, bredd och avstånd har alltid fungerat att mata. Det är lösa skruvar som ställer till det.SBH skrev:
Har märkt att det ibland kan vara lite pill att få till längdinställningen på nosen, det kan hjälpa att flytta den ett hack fram eller tillbaka för att det ska mata bättre.
Klicka här för att svara