3 555 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Sen målning = Blöt färg + dagg
Målade förrådet vid 10-tiden idag, blev fint och torkade till. 1500 körde jag en andra runda med penseln och det såg bra ut, men tittade till det nu 3 timmar senare och färgen är fortfarande lika blöt som när jag strök på den.
Risk för regn inatt, med morgondagen ser OK ut med molningt, kanske lite sol och 7C.
Kommer färgen torka till sig under morgondagen?
Behöver jag göra något tills dess? Kan jag ens göra något?
Kommer det se fult ut?
Risk för regn inatt, med morgondagen ser OK ut med molningt, kanske lite sol och 7C.
Kommer färgen torka till sig under morgondagen?
Behöver jag göra något tills dess? Kan jag ens göra något?
Kommer det se fult ut?
I dessa temperaturer i kombo med luftfuktighet, så är det värt att komma ihåg att tredubbla rek om torktid på burkarna. Kan lätt hända att färgen blir matt, även bubblor kan dyka upp. Bättre att vänta till våren. All utvändig målning nu är rena chansningar.
Jepp, man lär sig så länge man lever. Tur att det bara var lite detaljer efter 1h målning.Martin321 skrev:
Klicka här för att svara