Jag håller på att rita för att få in en bygganmälan till kommunen för en farstukvist. I utseende påminner den om byggnaden överst i den här tråden: https://www.byggahus.se/forum/threa...-hjaelp-med-ideer-kring-takstolar-m-m.327052/

Två frågor:
1. Vad kallar man en sådan utbyggnad på fackspråk? Kan jag skriva "Farstukvist" på ritningen?
2. Om jag gör en sektionsritning där markeringen (A) är på planskissen så kommer det se ut som att taket blir hängande fritt i luften. Kan man göra så eller finns det någon smart lösning?

• Ritning av en planerad farstukvist med måttangivelser och area på 13.2 kvadratmeter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag löste problemet genom att sätta in en extra pelare (vet inte om det kommer behövas) och så tog jag sektion där.

• Teknisk ritning av en byggnadssektion med måttangivelser och en extra pelare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av en tillbyggnad med mått och extra pelare markerad, text Förrådsutrymme 13,2 m².
Kommunen tyckte uppenbarligen att sektionsritningen höll måttet!

Dokument med texten "Beslut" som meddelar utfärdande av startbesked enligt plan- och bygglagen för att påbörja byggnadsarbeten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.