matteochannika skrev:
hmm, nu kanske jag kommer ifrån tråden men vad är det för färg du har på huset? falusvart , eller??

snyggt som tusan
Man tackar!
Färgen på huset är inte Falu svart utan S 7502-Y (mörkt grått).

FlitigaLisa skrev:
Äntligen är seglet på plats! Tre veckor försenat men helt klart värt att vänta på!!!

Vart har du fått tag på dina krukor Lisa?
Dom du har på altanen.. :P

jessica skrev:
Vart har du fått tag på dina krukor Lisa?
Dom du har på altanen.. :P
Plantagen!

FlitigaLisa skrev:
Plantagen!
Nu är jag inte med :-[

jessica skrev:
Nu är jag inte med :-[
Du frågade vart jag köpt mina krukor och jag svarade Plantagen!  :) Finns det inte där du bor? Det är en kedja som säljer blommor till ute och inne och allt annat man behöver i växtväg!

FlitigaLisa skrev:
Du frågade vart jag köpt mina krukor och jag svarade Plantagen! :) Finns det inte där du bor? Det är en kedja som säljer blommor till ute och inne och allt annat man behöver i växtväg!

Eller "Blom-IKEA" som vi brukar säga. Ungefär samma kvaliténivå på prylarna. Ibland helt OK, alltför ofta sk*t.

/FW

FlitigaLisa, måste säga att din segellösning är ruskigt snygg! Passar bra till huset som för övrigt också är riktigt läckert!

Nu vet jag hur jag ska använda min gamla genua som ligger och skräpar i källaren hos mina föräldrar..!

Känns lite fånigt att skriva ett inlägg bara för att sprida beröm så jag får väl krysta fram lite mervärde... ;)
Plantagen finns på följande platser i Sverige (bild från www.plantagen.se):

sverige.gif

fredwel skrev:
Eller "Blom-IKEA" som vi brukar säga. Ungefär samma kvaliténivå på prylarna. Ibland helt OK, alltför ofta sk*t.

/FW
Orkar inte ens kommentera...

FlitigaLisa skrev:
Du frågade vart jag köpt mina krukor och jag svarade Plantagen!  :) Finns det inte där du bor? Det är en kedja som säljer blommor till ute och inne och allt annat man behöver i växtväg!
Ahh,nu är jag med :D nä den finns inte där jag bor :'(
men jag får leta vidare ;)

IFK skrev:
www.plantagen.se):
Ah,tack för tipset!

otroligt snyggt!
vi har ett segel som ligger och väntar på att sättas upp så fort huset är färdigbyggt, och nu fick vi en bra bild av hur vackert det kommer bli!

Hej!
Dax för mig att bidra med min variant på segeltak gjort med hjälp av ett gammalt segel och en båtmast i aluminium , vajer och lite annat nödvändigt.
totalt gick kalaset på ca 3500. Låt bli att titta på trallen och insynskyddet det ska bli nytt till våren e tanken. Har tänkt mig bred trall gärna nått alternativ till trykimpregnerat.

http://img105.imageshack.us/img105/2749/pict18712lu.jpg

Seglet går att hala in om man vill eller höja /sänka.
http://img105.imageshack.us/img105/7866/copyofpict18727gb.jpg
http://img105.imageshack.us/img105/6609/copyofpict18688bl.jpg

Sett från ovan
http://img105.imageshack.us/img105/8951/copyofpict18668il.jpg

Jag saknar mitt segeltak!
Jag byggde en balkong över min altan och nu kan jag inte längre använda seglet, suck! Fint så länge det varade iallafall.

Jag kan passa på att varna alla segelägare för att fågel bajs bör tas bort a.s.a.p annars blir det stora fula gula fläckar som inte går bort.
/CC

chris47 skrev:
Jag kan passa på att varna alla segelägare för att fågel bajs bör tas bort a.s.a.p annars blir det stora fula gula fläckar som inte går bort.
/CC
Har funderat lite på just detta... men peppar, peppar så har vi klarat oss! (Vågar nästan inte skriva det, lovar att de skiter på det imorgon...) Men fram tills nu har vi endast råkat ut för flygbränsle!!! I alla fall är det vad vi tror det var. Stora plan på väg mot Arlanda flyger över oss och en dag smattrade det till på seglet och något ljusbrunt var på seglet och altanen, vi spolade seglet omgående och av färg, lukt och konsistens var det troligtvis dumpat flygbränsle.

Oops...kolla upp det med luftfartsverket, måste ni kunna få ersättning för? Verkar ju extremt otrevligt att bo i riskzonen för just flygbränsle ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.