Har en dagvattenbrunn som pumpas vidare till en annan brunn (ja så är det…) med hjälp av Biltemas billiga dräneringspump. Har märkt att den ibland kör igång men inte lyckas pumpa fram något vatten. I dagsläget är det vanlig gardenaslang men även utan slang påkopplad och direkt nedsänkt i vattnet så händer det vid test att den bara står och pulsar fram en liten vattenstril.
Ska jag ge upp biltema eller försöka gå upp i dimension på slang? , oftast kickar den trots allt igång efter en stunds fegande när jag testar utan någon slang alls, dvs 1” utgång direkt från pumpen. Pumphöjden är ca 140cm så det bör väl inte vara några problem?