Har varit kund hos Securitas Direct i ca 14 månader. Jag fick här om dagarna ett meddelande om att man kommer att höja min månadsavgift. Man höjer den med 3% från årsskiftet. Ni som har varit kunder hos Securitas Direct längre, brukar dom höja avgiften vid varje år?

Tycker det är märkligt att de fortfarande säljer larm med avgiften 245kr/månad men att jag ska betala mer! När jag ringt och klagat säger Securitas Direct är 245kr/månad en tillfällig kampanj, men det står det ju inget om att det är något kampanjpris på deras hemsida.

Hur mycket har ni övriga ”gamla” kunder fått i ökning av avgiften?

Kan man räkna med höjningar varje år blir det ju snart väldigt dyrt. Dessutom irriterande att dom säljer nya larm med en lägre avgift, frågan är hur lång tid det tar innan man ökar månadsavgiften för dessa "kampanj pris kunder".

Hur mycket betalar du då? Jag tycker att du ska säga till dem att du betalar 245:-, annars kan de komma och plocka ner larmet..

Det har jag sagt, att jag inte vill betala mer än nya kunder. Då försvarar dom sig med att de nya kunderna också kommer få höjt pris så småningom. Tyvärr har man ju "köpt fast sig" genom att ha köpt till extra detektorer m.m. Så om jag avslutar mitt larm så har jag ju slängt dom pengarna i sjön.

Jag har betalat 245kr, och höjningen i sig blir inte stor. 3 % höjs min avgift vid årsskiftet(om den kommer att vara det varje årsskifte vet jag inte). Det som retar mig är att dom höjer för mig som befintlig kund, trots att tjänsten onekligen fortfarande kostar 245kr.

Är därför nyfiken om fler råkat ut för denna höjning?

Redigerat:
Har också retat mig på detta.

Jag har ungefär 1 år kvar på min 24 månaders bindningstid. Eftersom jag har funderat på att skippa deras tjänst och köra min "egen larmcentral" (d.v.s. koppla larmet till min mobil) ser jag detta som ett ypperligt tillfälle att göra en exit.

Eftersom de bryter avtalsvillkoren har man nämligen rätt att säga upp avtalet. Tack för det Securitas-direct! :thumbup:

Räkna efter vad ert larm kostar för den trygghet att det ev. kommer en väktare och klistrar för ert fönster med overhead film 30 min. efter larm.

eviljava skrev:
Har också retat mig på detta.

Jag har ungefär 1 år kvar på min 24 månaders bindningstid. Eftersom jag har funderat på att skippa deras tjänst och köra min "egen larmcentral" (d.v.s. koppla larmet till min mobil) ser jag detta som ett ypperligt tillfälle att göra en exit.

Eftersom de bryter avtalsvillkoren har man nämligen rätt att säga upp avtalet. Tack för det Securitas-direct! :thumbup:
Antar att du inte kan använda Securitas Direct gerjerna?

Den här biten tror jag inte Securitas Direct vill visa sina nya kunder...
http://www.securitasdirect.se/information

Enl. kundtänst så kommer alla kunder få en höjning dock tidigast efter 6 månader. Känns som det vore bättre att Securitas Direct kunde tala om vad deras tjänst kostar på riktigt och att priset på hemsidan bara är en kampanj!

• Gilla
Alf Larmgubben
  • Laddar…
De höjer typ 10kr/mån varje år.

jannenilsson skrev:
Antar att du inte kan använda Securitas Direct gerjerna?
Securitas direct (eller Verisure) har ju många "gör-det-själv"-paket som bygger på exakt samma tekniska plattform. Så jag förutsätter att jag kan återanvända det mesta jag köpt till.

P
Kul att se att fler irriterar sig på detta. Det jag frågar mig är hur kan ett seriöst bolag inte ha ett ordinarie pris på en tjänst? Om man tittar på deras hemsida står det inget om något om att det är ett kampanjpris eller vad det ordinarie priset är. Trots detta säger kundtjänst att det bara är ett kampanjpris.

Att Securitas Direct får höja mitt pris om deras kostnader ökar kan jag köpa. MEN varför bara för mig och varför har inte deras kostnader ökat för nya kunder(...Ja just det det är ju ett kampanjpris). Jag vill veta vad tjänsten kostar!

peternicklas
Jag har också Securitas och funderar på att lämna dem. Har ingen bindningstid kvar så det är bara att ringa.
MEN, vad kan man ha istället? Vi säger att man har kvar larmet men inte är kopplad, hur kan man få info till t.ex. mobilen vid ev. inbrott?

Oavsett om man har monockel eller inte så har man uppsägningstid på 3månader. Vill skriva ett längre inlägg men jag är ute å på jobb så det blir tufft. Snabbt iaf.
Kameradeckare plockar de ner å tar med sig oavsett paket man abbonerat på. Alla magnetkontakter samt lokaler och huvudet tar de med sig då.

peternicklas
Inte hos mig, jag äger alla sakerna till larmet.

Vi äger allt utan själva centralenheten men den går att köpa i bl.a London tillsammans med programmeringsprylarna.

SD har höjt varje år och det tycker jag iof är ok då det inte handlar om stora pengar.

La ut en förmögenhet på nya batterier detta år och bestämde mig då för att köra vidare tills det är dags att byta batterier nästa gång (2014). Då blir det en trådbunden egen anläggning.

Kollade runt i somras och det är varken dyrt eller omöjligt att ansluta dig till de stora larmcentralerna med väktar-ryck.

Jo alla verksamheter där man straffas för att man är kund och subventionerar lockpriser för nya kunder bör man undvika. Det är helt värdelöst beteende faktiskt och inte direkt kundvänligt. Men larm måste man dessvärre ha i Sverige. Tyvärr verkar ju inte heller någon politiker brinnar för att man skall kunna lämna dörren olåst.

Prova att pruta. Det har vi (frun) gjort med framgång. Vi var annars beredda att säga upp avtalet men fick ner priset rätt så rejält. Vill minnas att det var ca 30% och då gick vi ändå upp en tjänstenivå.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.