Så här blev det:

Stolarna är mycket riktigt från två olika leverantörer. (Det var väl väntat.) Affären hade två av varje sort kvar så vi bytte dom två som var olika. (Det slutade alltså med att vi fick dom sämre stolarna.)

Prutandet hade jag inte mycket för, det var tvärstopp när jag ringde och gnällde. Jag fick vet att det fanns minsann inga marginaler för det var redan så billigt så antingen fick jag komma och byta stolarna eller så skulle dom komma och hämta tillbaka matgruppen. Eftersom vi trots allt tycker det passar väldigt bra i vårt vardagsrum så fick jag bita ihop och svälja stoltheten.

Själv menar jag att när man gjort en tabbe så får man kanske acceptera att det inte blir någon vinst över eller rent av en viss förlust. Att priset var relativt lågt tycker jag inte heller hör hit, visst man kanske får räkna med att finish och hållbarhet etc. inte är lika bra som nåt som kostar det dubbla men jag tycker definitivt att man ska få det man beställt och inte något "liknande".

När jag väl var tillbaka med stolarna så fick jag ett vänligare bemötande. Han skulle se vad han kunde göra på priset och skicka ett presentkort. (Det var två veckor sedan, vi får se om det dyker upp nåt.)

Jag mailade EM centralt också (den stackars möbelaffären kan ju egentligen inte rå för att det råkar vara olika saker i paketen). Efter fyra dagar fick jag ett svar att det vidarebefordrats till "berörda personer" sen har jag inte hört nåt mer på elva dagar.

Nu är ju matgruppen på plats i alla fall och jag har lugnat ner mig så nu är allt frid och fröjd. Jag blev lite extra upprörd över att vi fick fel stolar eftersom det strulat med allt annat när vi fixat till vardagsrummet, tapeterna slut på fabrik, laminatgolv från olika tillverkningsserier som "nästan" passade ihop, en skev soffa som tog tre månader att få fixad (soffan kostade för övrigt närmare 30000 så pris är definitivt ingen garanti för felfria prylar) o.s.v. Så innan vi monterade bordet så skämtade vi lite grann, "undrar vad det är för fel den här gången...".

slutkontentan av denna tråd; spelar ingen roll om det är dyrt eller billigt, det kan alltid smyga sig in fel ändå, vi är ju bara människor och alla gör fel någon gång! Huvudsaken är ju att det ordnar sig i slutändan...!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.