18 421 läst ·
30 svar
18k läst
30 svar
SDS Betongborrar från biltema.
Vadå?Andy78 skrev:
Kommer nån skröna om att det är bacho som gör deras verktyg nu eller....
blir så trött.....
tomlan skrev:
Nej men det finns en stor likhet på vissa varor.
Biltemas blå verktygssatser med 10 år garanti tillverkades tidigare i Norge, vet dock ej om de gör det fortfarande.
För mig är det de prisvärdaste hylsnyckelsatser för hobbybruk, om man inte vill köpa en khamasa.
Varför köra Bacho när det finns Khamasa?
En liten kul grej som jag upptäckte.
Jag fick denna i present då jag skruvar mycket med skruvdragaren.
http://www.jula.se/bitssats-31-delar-124796
Då jag har den hemma och men gärna har lite verktyg i bilen som jag kan leva med ifall de försvinner.
så köpte jag denna.
http://biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Mejsel-och-Bits/Bitssats-32-delar/
Dessa är väldigt lika, det började med att jag såg att det ingick en hylsa längst ned till vänster i biltemasatsen som inte finns i bachosatsen, doch är det en avsedd plats för den.
Bitsen på biltemas bits är ihåliga, vilket jag inte har något emot.
Gjutningen i förpackningen är lika dan , symboler på samma ställe på backsidan, gjutskägg på samma ställen, lika plastiga gångjärn.
1. Förpackningen är säkert gjort i samma fabrik.
2. Verktygen kan komma från samma fabrik,det kan också vara andrasortering eller en annan tillverkningsprocess.
Eller tillverkade någon helt annanstans.
Jag fick denna i present då jag skruvar mycket med skruvdragaren.
http://www.jula.se/bitssats-31-delar-124796
Då jag har den hemma och men gärna har lite verktyg i bilen som jag kan leva med ifall de försvinner.
så köpte jag denna.
http://biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Mejsel-och-Bits/Bitssats-32-delar/
Dessa är väldigt lika, det började med att jag såg att det ingick en hylsa längst ned till vänster i biltemasatsen som inte finns i bachosatsen, doch är det en avsedd plats för den.
Bitsen på biltemas bits är ihåliga, vilket jag inte har något emot.
Gjutningen i förpackningen är lika dan , symboler på samma ställe på backsidan, gjutskägg på samma ställen, lika plastiga gångjärn.
1. Förpackningen är säkert gjort i samma fabrik.
2. Verktygen kan komma från samma fabrik,det kan också vara andrasortering eller en annan tillverkningsprocess.
Eller tillverkade någon helt annanstans.
Produkter som diskuteras: "bitssats"
Bitssats 19 delar FAST
Ett urval av bits
425 kr inkl moms
Läs mer
Personligen hade jag aldrig köpt borr på Biltema. Känns lite engångskaraktär över det hela. Vill man ha bra grejer kan man med fördel köpa original Hilti/Makita/Bosch etc på Tradera, brukar gå till vettiga priser. Exempel: http://www.tradera.com/Hilti-borrsats--auktion_302423_132343595
MartinT skrev:
Hur vet man att det är hiltiborr som ligger i?
Men du har helt rätt, det ska vara bra grejer från början, jag köpte en meec slagborrmaskin 710w och en burk borr för 39 kr, det var det sämsta av det sämsta, på en betongborr så fattades en "vinge" och ingen av metallborrarna orkade igenom stålregeln när spegeln skulle upp på gipsväggen.
Köpte bosch multiconstruction en 5 m.m borr 39 kr gick som smör i tegel, köpte även nya metallborr.
beställde en sats med 5 bosch borrar som jag prövat knappt 200kr.
Det blir att beställa en sats SDS Borr från lokala Järnaffären.
Om du köper en Festoolmaskin på Tradera, hur kan du vara säker att dom inte skickar dig en Kinamaskin? Det kan du inte. Men skickar dom dig inte rätt saker är det bedrägeri och dom lär bli avstängda från Tradera etc. När du väl får borren är det lätt att se om det är Hilti: den röda ringen vid basen, samt att det med stora bokstäver står "HILTI" etsat i metallenAndy78 skrev:
Även DeWalt har 4 skär på sina Extreme SDS+, i alla fall på de större diametrarna. Hilti kör numera detta även på de små borren. Jag kör själv enbart med Hilti för SDS+, är som att borra i smör även om du träffar ett grovt armeringsjärn. Jag har till och med använt en 12mm Hilti SDS+ för att borra större hål på en massa vinkelbeslag (hade ingen 12mm metallborr), funkade hur bra som helst. Blev inte minst skråma på borren, dom känns nästan helt outslitliga.CCPusher skrev:
Jo, kollade inte på betyget. Köper aldrig av någon med röda betyg, är upplagt för att det skall bli krångel.CCPusher skrev:
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Jag gjorde det som jag tänkte göra först, utan att ens ha provat biltemaborrarna.
Rulla in på krauta i bromma, de har bra borr för proffs och intensiva hemmafixare.
Hitta dewalt borr 5 st för 199kr, men det vart 7 st bosch borrar för 199kr i plåtask och då ingår alla borr jag behöver tex 5,5 m.m. 6, 7, 8 Ville just ha 5,5 och 7m.m
Rulla in på krauta i bromma, de har bra borr för proffs och intensiva hemmafixare.
Hitta dewalt borr 5 st för 199kr, men det vart 7 st bosch borrar för 199kr i plåtask och då ingår alla borr jag behöver tex 5,5 m.m. 6, 7, 8 Ville just ha 5,5 och 7m.m