Hej allihopa!
Jag blir inte klok på hur jag ska koppla dessa vägguttag nya uttag från Schneider. Lägger till bild på hur det gamla uttaget ser ut samt de nya.
Stort tack!
Jag blir inte klok på hur jag ska koppla dessa vägguttag nya uttag från Schneider. Lägger till bild på hur det gamla uttaget ser ut samt de nya.
Stort tack!
Vad är frågan? Var anslutningarna är på Schneidern? Titta från sidan så ser du.
De där plintarna på ABB är för övrigt väldigt svåra att lossa ledare från så räkna med att klippa och skala om.
Välkommen till forumet!
De där plintarna på ABB är för övrigt väldigt svåra att lossa ledare från så räkna med att klippa och skala om.
Välkommen till forumet!
Det är ju tydligt märkt på framsidan.
Titta på andra sidan så har du tryckta märkningar för vad som är vad.
Edit: Det är nog bläckstråleskrivare och inte tryck. Men det kvittar.
Edit: Det är nog bläckstråleskrivare och inte tryck. Men det kvittar.
De blå ledarna kopplas på den ena eller båda skruvar med pil från N. De bruna ledarna kopplas på den ena eller båda skruvar med pil från L. Gulgrön ledare kopplas på en eller båda skruvar i mitten med jord-symbol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Nej de är ihopkopplade internt.
Två saker är viktiga här. Att vara absolut tvärsäker på att jord blir rätt kopplad. Och sedan fundera en gång till på om det är rätt.
Det andra är att kontrollera att anslutningarna blir bra. Prova att rycka lite i trådarna så du ser att de verkligen sitter fast. En dålig kontakt blir varm, brandrisk.
Två saker är viktiga här. Att vara absolut tvärsäker på att jord blir rätt kopplad. Och sedan fundera en gång till på om det är rätt.
Det andra är att kontrollera att anslutningarna blir bra. Prova att rycka lite i trådarna så du ser att de verkligen sitter fast. En dålig kontakt blir varm, brandrisk.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Beror lite på. Ibland finns det två ”hål” eller säten för trådar under en skruv. Då går det bra, förutsatt att det är samma area på trådarna. Om det inte ser ut så, så kan det gå ändå, men avsevärd risk att kopplingen blir dålig.
Gäller det fjäderbelastade snabbkopplingar så gäller strikt en tråd per anslutning.
Gäller det fjäderbelastade snabbkopplingar så gäller strikt en tråd per anslutning.
Tack för bra info!H hempularen skrev:Beror lite på. Ibland finns det två ”hål” eller säten för trådar under en skruv. Då går det bra, förutsatt att det är samma area på trådarna. Om det inte ser ut så, så kan det gå ändå, men avsevärd risk att kopplingen blir dålig.