Är det någon som har en prisuppgift vad det kan kosta att schakta på en tomt som är ca. 1000kvm, marken består av grus/småsten och sand/jord. Vi ska förbereda för en grund på drygt 85 kvm men eftersom det är sluttande tomt ska vi jämna ut lite och "snygga till"...

Vi har fått ett förslag på ca 50.000, men jag tycker det låter lite mycket...vad säger ni?

Ska ni bara flytta runt det material ni har så är det ju kostnaden för grävaren som kostar. En grävare ligger runt 500sek/timme plus moms.

Ta in flera offerter så ser du om det är rimligt.

Hej!
Tycker också att det låter högt. Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur många timmar vi använde, men jag föreslår att du kör på löpande räkning. Det blir helt klart billigast så.
//Olof

En rejäl grävmaskin klarar av en hel del på en timme, det är svårt att värdera priset när man inte vet mer än det du beskriver. Ta in offerter som noggannt beskriver vad du vill ha gjort. Håller nog med om att löpande arbete med egen "frekvent tillsyn" är att föredra i detta fall.
Det går säkert att via kontakter få rekommendation på en bra grävare så slipper du övervaka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.