1 374 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Schackrutigt "på snedden"
Hej!
Jag har tänkt lägga en schackrutig plastmatta i en långsmal hall. Problemet, som jag ser det, är att alla plastmattor jag sett har schackrutorna parallellt med mattan. Jag tycker det är snyggare att lägga rutorna i 45 graders vinkel gentemot väggarna, vilket medför antingen en massa skarvar eller en massa spill på mattan.
Någon som har sett en schackrutig plastmatta där rutorna ligger i 45 grader? Eller finns det något med lösa plattor för rimliga pengar? Eller några andra bra idéer?
Jag har tänkt lägga en schackrutig plastmatta i en långsmal hall. Problemet, som jag ser det, är att alla plastmattor jag sett har schackrutorna parallellt med mattan. Jag tycker det är snyggare att lägga rutorna i 45 graders vinkel gentemot väggarna, vilket medför antingen en massa skarvar eller en massa spill på mattan.
Någon som har sett en schackrutig plastmatta där rutorna ligger i 45 grader? Eller finns det något med lösa plattor för rimliga pengar? Eller några andra bra idéer?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 239 inlägg
Det blir ju inte särsklit mycket spill om man lägger en sådan matta med 45° vinkel. Den sneda avslutningen mot väggen blir ju en lika sned start av nästa våd. Med en lätt förskjutning i och för sig.
Jag har inte räknat ut exakt hur man smartast kan lägga med 45-vinkel, men utrymmet som ska läggas går som ett L. Med raka bitar skulle det bara bli en skarv. Med 45 graders vinkel tror jag det skulle bli typ 4 eller 5.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 239 inlägg
Jo, visst blir det fler skarvar, men fortfarande inte särsklit mycket spill.klash skrev:
Början man i vinkeln av "L-et" blir det rätt lätt att få till det.
Prata med en mattläggare.
Klicka här för att svara