Vi har köpt ett hus med en braskamin, Scanspis 30. Vi vill flytta braskaminen och kommunen kräver att vi anger verkningsgrad samt co emission i anmälan. Vi har inte denna information och braskaminen säljs inte längre. Vi har kontaktat en återförsäljare utan resultat. Är det någon som har denna kamin och har kvar prestandadeklarationen?
Broschyren anger bara verkningsgraden, co emission saknas. Jag bifogade broschyren i min anmälan till kommunen men den accepterades inte. Scanspis hemsida har inga direkta kontaktuppgifter utan hänvisar enbart till återförsäljare, tyvärr.A atomlab skrev:
Hej
Ska själv sätta in denna kaminen (fått den från en kompis som skulle riva huset där den satt). Söker samma information så tänkte bara undersöka om du fick svar på din fråga?
Ska själv sätta in denna kaminen (fått den från en kompis som skulle riva huset där den satt). Söker samma information så tänkte bara undersöka om du fick svar på din fråga?
Klicka här för att svara


