Vi har köpt ett hus med en braskamin, Scanspis 30. Vi vill flytta braskaminen och kommunen kräver att vi anger verkningsgrad samt co emission i anmälan. Vi har inte denna information och braskaminen säljs inte längre. Vi har kontaktat en återförsäljare utan resultat. Är det någon som har denna kamin och har kvar prestandadeklarationen?
 
  • Äldre bruksanvisning för Scanspis 30 braskamin med tecknat utseende och text svenska, liggande på en yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det skall stå i broschyren ni har. Annars är det bara att maila scanspis i Danmark.
 
A atomlab skrev:
Det skall stå i broschyren ni har. Annars är det bara att maila scanspis i Danmark.
Broschyren anger bara verkningsgraden, co emission saknas. Jag bifogade broschyren i min anmälan till kommunen men den accepterades inte. Scanspis hemsida har inga direkta kontaktuppgifter utan hänvisar enbart till återförsäljare, tyvärr.
 
Hej
Ska själv sätta in denna kaminen (fått den från en kompis som skulle riva huset där den satt). Söker samma information så tänkte bara undersöka om du fick svar på din fråga?
 
G Greatstomp skrev:
Hej
Ska själv sätta in denna kaminen (fått den från en kompis som skulle riva huset där den satt). Söker samma information så tänkte bara undersöka om du fick svar på din fråga?
Eldabutiken i Halmstad hittade en prestandadeklaration på tyska som kommunen godkände!

Dokument med tysk text som är en prestandadeklaration för en kamin, med stämplar och underskrifter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dokument på tyska med tekniska data och prestandadeklaration för en kamin, stämplat och godkänt av myndighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Greatstomp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.