RareSpecies!
Vi var och tittade på ett Sävsjö trähus utanför Enköping förra helgen. Det var helt underbart! Jag håller med om att Sävsjö trähus (iallafalll det som vi såg) ser ut som topprenoverade äldre hus och det är precis vad vi är ute efter!
Vi bor i Västerås. Var har ni byggt och hurdant hus? Berätta allt! :)

Har tidigare talat med säljare från Sävsjö Trähus och alltid fått ett mycket bra bemötande. Dock har de varit väldigt negativt inställda till visningar. Inställningen från deras sida var att de fixar specifika visningar när man har kommit en bra bit i processen (exakt vad de menade med det vet jag inte). Vad har ni andra för erfarenheter angående detta? Det kanske skiljer en hel del beroende på vilken ort det gäller?

Gällande visning så beror det nog lite på vart du bor.
De har tex ett visningshus i Torset utanför Sävsjö (Det röda som är med på första sidan i deras katalog) Storgården.
Bor du nära så visar säkert säljaren mer än gärna upp huset, bor du däremot långt ifrån ett visningshus så kanske man kan förstå att de vill veta att man verkligen är intresserad innan han lägger ner tid/pengar.

Är det ingen som har något negativt att säga om Sävsjö Trähus

Min erfarenhet av Sävsjö är att de inte är riktigt så flexibla som de kanske utger sig för att vara.

Vi fick bra kontakt med säljaren till en början, sen hörde vi ingenting på länge. När jag hade jagat honom i ett par veckors tid och till slut fick tag på honom fick jag beskedet att vårt hus avvek för mycket från vad deras produktionsapparat klarade av, så man tackade nej till att räkna på det.

De var långt ifrån ensamma om detta, flera andra ville gärna leverera men bara om de fick rita om och anpassa.

I övrigt så verkar de vara mycket seriösa och bra, vår granne har precis flyttat in i sitt nya Sävsjöhus och det ser rackarns fint ut. Vad jag förstår är de mycket nöjda hittills.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.