Hej,

Vi funderar på att köpa ett hus byggt 1974. Besiktigades i fredags. Två anmärkningar att fundera på.
En sättningsspricka i grunden se bifogad bild. Besiktningsman rekommenderar vidare undersökning.

Även liten mikrobiell påväxt på undelagstaket i kallvinden.

Är detta skäl nog att dra sig ur eller. Mest orolig försprickan.



Mattias
 
  • grund.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
"Även liten mikrobiell påväxt på undelagstaket i kallvinden."
-Drabbar mer än hälften av alla kallvindar, så det är väldigt vanligt!
Det finns saker att göra åt detta;
"små fix" steg för steg tills det slutar växa eller
"stora fixet" som garanterat löser problemet!
("Stora fixet" lämpar sig kanske bäst i samband med takomläggning)
-Men läs på ordentligt innan ni gör något! Anlitar ni "Snickaren på byn" så kan det precis lika gärna bli ännu värre...

Sprickan får någon annan uttala sig om...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.