Hej Experter,
Tänkte rådfråga om mitt garage.
Vi har hittat många sprickor (se bilder) jag är lite osäker om dom alltid varit där eller dom kommit efter hand. Konstruktionen tror jag är av någon form av lecablock.
Utrymmet är inte uppvärmt utan den kan vara väldigt skiftande temperatur.
Är det så att vi har sättningskador eller kan det bara vara en enklare sprickbildning?
Vad gör man åt det?
Tacksam för tips.
Tänkte rådfråga om mitt garage.
Vi har hittat många sprickor (se bilder) jag är lite osäker om dom alltid varit där eller dom kommit efter hand. Konstruktionen tror jag är av någon form av lecablock.
Utrymmet är inte uppvärmt utan den kan vara väldigt skiftande temperatur.
Är det så att vi har sättningskador eller kan det bara vara en enklare sprickbildning?
Vad gör man åt det?
Tacksam för tips.
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
skada och skada. Marken rör sig och grunden kanske inte är den stadigaste. Vill man inte göra nå jätteprojekt av det så är det ju enklast att bara foga sprickorna.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Det är sannolikt inga sättningsskador. I så fall hade man sett diagonala sprickor under fönstret. Det är bara att laga dem.
Nu vill jag inte kalla mig för expert men jag tycker mig se lite fuktrosor under fönstret!
Detta får mig att anta att fönstret är felaktigt monterat och har svällt pga inträngande fukt och därmed pressat upp balken ovan fönstret.
Att jag misstänker det är för att man putsat dikt an kring fönstret vilket i sig är felaktigt.
Men jag kan också ha fel.
Detta får mig att anta att fönstret är felaktigt monterat och har svällt pga inträngande fukt och därmed pressat upp balken ovan fönstret.
Att jag misstänker det är för att man putsat dikt an kring fönstret vilket i sig är felaktigt.
Men jag kan också ha fel.
För mig ser det ut som vänstersidan från fönstret sett sjunker. Kolla speciellt om sprickan under fönstret och om bredden ökar från golvet upp mot underkanten av karmen.
En klassiker i sådana sammanhang är om takavvattningen vid den knuten är okay och inte bara går rakt ner vid grunden
En klassiker i sådana sammanhang är om takavvattningen vid den knuten är okay och inte bara går rakt ner vid grunden
Klicka här för att svara


