O onaka skrev:
Sambon trodde det var en sprängd katt på väggen. Vart är huvudet frågade hon.
Cat 6 om man ska vara petig...

• Gilla
  • Haha
VidarH och 10 till
  • Laddar…
Düsseldorff
P PW92 skrev:
Hur menar du?
Jag menar att jag avskyr spotlights. Men det kan såklart tycka olika om. Läser man inredningsmagasin från början av årtusendet var det väldigt uppskattat.

• Gilla
Kurtivan och 3 till
  • Laddar…
Allt har sin plats, spotlights, accesspunkter bla bla etc. Gäller att hitta rätt bara ;-)

Cruzze Cruzze skrev:
Cat 6 om man ska vara petig...
Oohhhh…. :crysmile:

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag menar att jag avskyr spotlights. Men det kan såklart tycka olika om. Läser man inredningsmagasin från början av årtusendet var det väldigt uppskattat.
Äsch, du är bara bitter för att din fru tycker det är fult :crysmile:.

• Gilla
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Den har jag också. Det går även att stänga av det blå ljuset, sedan tänker ingen på den alls.
va gör det!?! Varför har jag ett ufo då!!

• Haha
nerdybynature
  • Laddar…
Man kan få den att blinka också, för extra ufo-känsla.

mexitegel mexitegel skrev:
Man kan få den att blinka också, för extra ufo-känsla.
tänk vad jag letade fel innan jag fattade varför den satans apparaten blinkade helt plötsligt….

• Haha
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
Det ser ju för jävligt ut på mer än ett sätt. Men lite kabelkanaler och anpassning av kabellängder och lite mindre trasigt vattenpass när du fäster upp så kan det nog bli hyfsat.

• Haha
Mimlan och 1 till
  • Laddar…
Oavsett fabrikat så skall man se till att den drivs av Power over Ethernet. Det är en fantastisk invention gällande SAP/WAF.

Har ni bara en vägg ? Måste väl finnas en alternativ placering på åbäket, få god täckning 2022 är ju inte rocket-science

K Kim84 skrev:
Gömma routern och sätta upp en diskret accesspunkt istället? Detta har högre WAF hemma hos oss. Diskret placerat där vi behöver bra täckning.

WAF = Wife Acceptency Factor

• Gilla
  • Älska
cdx873v och 1 till
  • Laddar…
Ja ... till ock med jag tyckte det där var lite jobbigt.

Jag hade det så här
En hembyggd box för eluttag och sladdhantering mot en vägg med lövmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag byggde en box, inte snygg precis, men mycket bättre!!!

En enkel hemmabyggd box av trä placeras i ett hörn bredvid en telefon och ett uttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
BjörnKraft och 5 till
  • Laddar…
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
Hade nog hängt den längre ner. Satt en hylla över och fäst något tyg/gardin i underkant av hyllan som döljer routern. Rama in en fin bild på frugan och ställ på hyllan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.