Håller på med gästtoan och där finns det bara toalett och handfat. Våtrums mattan sitter så sjukt hårt så det e helt omöjligt att få bort den.

Nu e min fråga eftersom jag bara sk ha väv går det att sätta väven direkt på om jag bara mattar ner den lite med sandpapper?

Kakla på golvet går väl bra över plastmattan?

Sen var tanken att kanske sätta en kakelrad på väggen så ser det lite snggare ut, har för mig att dom säger att limmet kanske inte håller men här sitter det sjukt hårt.

Tacksam för svar håller på för fullt nu.

MVH Jocke

Risken är överhängande att kakelfixet "äter" upp plastmattan, med följden att plattorna inte blir långvariga. Hur väven påverkar vet jag dock inte.

T
Eftersom det "bara" är en gästtoa så kan du göra precis som du har tänkt dig och fixet kommer inte att "äta" upp plastmattan!

Tank, är du säker på att det inte är någon risk att fixet reagerar illa med mattan?

T
utställningsex skrev:
Tank, är du säker på att det inte är någon risk att fixet reagerar illa med mattan?
Ja!

Fick bort plastmattan på golvet så nu är det bara så att plastmattan på väggen orkar hålla i plattorna.
Tack för all hjälp, hör av mig om plattorna på väggen åker ner. :P

MVH Jocke

Paul-Staffanstorp
Borde inte vara så svår att få bort kan jag tycka... beroende på underlaget så klart...

Dock hade jag bemödat mig med att få bort den innan jag la pengar på att göra fint.
Att spara gammalt är aldrig någon hit...

Glöm inte tätskikta golvet och 50mm upp på vägg innan klinkerläggningen... ;)

Den sitter på en putsad vägg och jag är inte den som brukar ge upp vi har varit 2 gubbar och slitit plus att en har tryck med spackelspade under och det händer ingenting.
Efter som det bara är toa och handfat finns det väl inga krav på tätskikt?

Paul-Staffanstorp
Finns krav på tätskikt på golvet och 50mm upp på vägg med tätningar i hörnor samt golv/väggvinkeln.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.