målaren tog ut våra vägguttag och lämnade det så här, vågar jag skruva tillbaka brickan och sedan vägguttaget själv? Behöver jag speciell elskruvmejsel? Förstår att jag i sådan fall måste stänga av strömmen. Något mer jag bör tänka?
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Om du vågar kan bara du svara på, men det är inte svårt att fixa.
Stäng av strömmen.
Sätt tillbaka ramen genom att passa in skruvarna i dosan (hålet i väggen) i de ”nyckelhålsformade” hålen på plåtramen till uttaget.
Skruva sen åt skruven och plåtramen sitter fast.
Var försiktig och noggrann så du inte drar ur några ledare eller klämmer något mellan dosan och ramen.
Sen skruvar du dit ytterkåpan.
Vanlig pozidriv 1 (stjärnmejsel)
Stäng av strömmen.
Sätt tillbaka ramen genom att passa in skruvarna i dosan (hålet i väggen) i de ”nyckelhålsformade” hålen på plåtramen till uttaget.
Var försiktig och noggrann så du inte drar ur några ledare eller klämmer något mellan dosan och ramen.
Så det jag bara behöver göra är alltså att stänga av strömmen och sen bara använda mig av en helt vanlig skurvmejsel för att sätta tillbaka allt?F fredrik.johansson skrev:Om du vågar kan bara du svara på, men det är inte svårt att fixa.
Stäng av strömmen.
Aha oki! Ser dock ut som att den gått sönder just där i plasten? Om ni kikar lite närmre kanske det går att se på bilden?
Oki! Tack så jättemycket!
Får prova det när jag igen är hemma!
Får prova det när jag igen är hemma!