Flera takrutor har blåst bort. Hittade dem men vet inte hur jag kan sätta tillbaka dem. Och hur jag ska förhindra dem att lossna igen? Nån som fixat tillbaka dom?
Produkter som diskuteras: "farmarskruv"
Farmarskruv FZB elförzinkad FAST
Utvändig infästning av byggplåt
147 kr inkl moms
Läs mer
Så gjorde vi också. Förmodligen måste man lossa en del skruvar. Ska prova i vår när det blir varmare. Just nu har vi bakat in växthuset i en presenning. Mycket snören blev det.K Kurtivan skrev:
Vi brukar sätta en presenning över varje höst, drar sen ett spännband runt nertill på växthuset och knyter fast den i.Mirjam Ström skrev:
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Hej! Nu har vi förankrat takhalvorna med spikband. Tvärs över från gavel till gavel. Hoppas det stabiliserar vid nästa storm. Jag lyckades skruva isär så jag kunde skjuta in skivorna, men det var bökigt!K Kurtivan skrev:
Den tunga snön har gjort att 2st kanalplast i vårt växthus lossnat och fallit in. De verkar oskadda (har inte kollat i dagsljus) och verkar sitta med gråa plastlister på kortsidorna. De där spikbanden gav mig iden om man kan sätta sådana på insidan för att därmed både fixera och förhindra att detta händer igen (sen måste man vara med och skrapa av snön i tid, det har vi gjort ett par gånger förut och det lyckades jag med på resten av växthuset. Om någon annan har tung snö, be någon stå på insidan och hålla imot medan den andra rakar av på utsidan och gör det i tid så slipper ni detta... 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

