Tänkte kolla om det är någon/några här på forumet som kan svara på hur lång tid det tagit för er att sätta upp täktskiktet och hur stort yta ni gjort de på..

skulle vilja hinna de efter jobbet i veckan. Men vill ha lite koll på hur lång tid det tagit för er andra hemma pulare så att man inte gör bort sig. vill sätta allt på en gång känns bäst så....

// Henric

T
Hur stort är badrummet? Är det fyra raka väggar? Nischer, snedtak, rörgenomföringar m.m?

C
Och vilken typ av system?

Det är ca 5 kvadrat rakaväggar. Avlopp toa element och varm och kallvatten. Kerasafe ska jag sätta. Men tänkte mest tid de tagit för andra att sätta upp. Så man har lite koll på tidsåtgång.

Max en halv dag tar det.

Jag fixade upp det i vårt badrum på kanske 5-6 timmar. Det jag gjorde lite miss med var att jag inte måttade och började lite "smartare". Jag fick t.ex. ett hörn med bara ca. 1 cm överlapp så där fick jag lägga in en extra skarv.
Se bara till att ha alla grejer tillgängliga och köp en burk tätskikt extra och även en flaska lim för skarvarna extra. Det är bara att lämna tillbaka sen om det blir kvar.
Lim för skarvarna gick det åt betydligt mer än vad det stod för mig med Kerasafe...

En halvdag tar det inte om man är noggrann samt inte gjort den innan

Jag gjorde det första gången och tycker själv jag var nogrann... Väggarna tog mest tid, kanske 4-5 timmar höll jag på första dagen och då var väggarna klara, golvet prime'at och brunnsmanschetten på plats.
Golvet gick ju tokfort sen i jämförelse, tog nog inte mer än en timme eller lite på... Badrummet jag lade är ca. 4 kvm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.