egge skrev:
Fast med picka måste jag ju skaffa kompressor också,
Det där tänket är ett rent tjänstefel. Du ska tänka "Och med picka får jag en bra ursäkt att skaffa kompressor också". ;-)

Jag är för övrigt i ungefär samma sits själv, ska panela ~70 kvm innertak men jag funderar mer på "vilken picka är bäst" och "om jag köper ett kit med kompressor så spar jag lite pengar och så har jag två kompressorer sen, det kan ju vara bra att ha". :-D

Haha, du har så rätt så. Ber hemskt mycket om ursäkt om jag trampade någon på tårna med det uttalandet. Jag gör helt enkelt en pudel och tar tillbaka :-)

Hyr en batterimaskin, lite tyngre men ändå smidigt, Sencos funkar kanon.

Fått tag på en kompressor jag kan låna, så jag slår nog till på biltema-pickan och skjuter in snett i fjädern. Blir nog "good enough" även om noten på nästa bräda inte täcker skallen. Sen står jag där med pickan och blir tvungen att köpa egen kompressor till slut ;)

Köp spik med vita skallar. Det kommer du inte ångra. Det finns på Lundell&zetterbergs om du inte hittar det någon annan stans.

Hmm, kom på en sak. Om jag sätter 17x95 råspont som panelen sedan ska fästas i, så ska jag väl knappast skjuta upp den (råsponten) med dyckert? Även om jag fäster den 30cc?

Nej det går inte. Kör tretums spik eller skruva med skruvautomat.

jerk skrev:
Köp spik med vita skallar. Det kommer du inte ångra. Det finns på Lundell&zetterbergs om du inte hittar det någon annan stans.
Du vet inte artikelnummer eller liknande? Kollade med L&Z men de säger att de inte har någon 16g dyckert med vit skalle.

Nej tyvärr, jag har inget kvar av det. Men kolla med theofils om dom har då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.