Har klinkat i hall och kök, och lagt parkett i matrum. Klinkern är nu några millimeter lägre än parketten.
Borde flytspacklat innan för att få de jämt, men för sent nu. Ska sätta socklar nu (69 mm färdigmålade från byggmax, och vill få till det snyggt men smidigt.
Funderar på att sätta nån sockelkloss som som delar upp socklarna,
men iom att 3 av fyra av mina skarvar är i ytterhörn vet jag inte hur snyggt det går att få till.
Här är en bild på hur rummen ser ut. Några tips?
Borde flytspacklat innan för att få de jämt, men för sent nu. Ska sätta socklar nu (69 mm färdigmålade från byggmax, och vill få till det snyggt men smidigt.
Funderar på att sätta nån sockelkloss som som delar upp socklarna,
men iom att 3 av fyra av mina skarvar är i ytterhörn vet jag inte hur snyggt det går att få till.
Här är en bild på hur rummen ser ut. Några tips?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
om du kan hitta någon som har en borssåg så kan du ju såga ur några millimeter på undersidan av listen som går in i det högre golvet, om det bara är några millimeter kan du säkert dölja det i hörnet sen.
alternativt såga med sänksåg och styrskena för att få en svagt lutande, men det blir nog svårt.
alternativt såga med sänksåg och styrskena för att få en svagt lutande, men det blir nog svårt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan jag fortsätta med lagningen där förra ägaren slutade?
Fasad -
Vad tror ni om att ersätta vanlig varmvattenberedare med en bredare me
Vatten & Avlopp -
Sätta uttagsdosa (senil-dosa) mittemot där det redan sitter dosa?
El -
Sätta avstägningsventil innan blandare
Kök -
Sätta infälld spotlight där takdosan sitter?
El