9 030 läst ·
10 svar
9k läst
10 svar
Sätta plywood på vägg
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 200 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 200 inlägg
Rörelserna blir större ju större skivan är så monteras skivorna ståendes , 3 mm mellan och 5 mm uppe / nere .
Detta om uppvärmningen är 0 till måttlig , ju mer fukt i byggnaden desto större rörelser i allt trä .
Detta om uppvärmningen är 0 till måttlig , ju mer fukt i byggnaden desto större rörelser i allt trä .
Nya frågor dyker upp allteftersom. Hur monterar vi plywood (insida vägg) över en port 160 cm bred? Samma ledd som övrig vägg, dvs stående? I så fall blir det en skarv. Ska det vara infasningar i skivorna? Våra skivor är 12x2500x1200 mm.
Klicka här för att svara