Hej! Jag har en tvättstuga jag håller på att inreda. I den har jag smällt upp en ikea pax garderob.
Garderoben täcker inte hela väggen utan ett hörn kvarstår, överst i detta hörn har det suttit en tilluftsventil som jag nu ska nytja som frånluft med paxfläkt.
Har ni några förslag på hur jag löser det?
Mitt förslag är att sätta passskivor mellan tak och garderob, låta dessa passskivor täcka även brevid garderoben och under ventilen bygga ett eget öppet skåp på något sätt.
Garderoben täcker inte hela väggen utan ett hörn kvarstår, överst i detta hörn har det suttit en tilluftsventil som jag nu ska nytja som frånluft med paxfläkt.
Har ni några förslag på hur jag löser det?
Mitt förslag är att sätta passskivor mellan tak och garderob, låta dessa passskivor täcka även brevid garderoben och under ventilen bygga ett eget öppet skåp på något sätt.
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 699 kr inkl moms
Läs mer
Man kan såga ned sockeln på garderoben och vill man ha det snyggt så sågar man ned alla garderoberna som att luckorna livar..albinivik skrev:
Sedan sätter man en passbit mot väggen ifall skåpet inte täcker hela vägen och samma upptill..
Orkar nog inte såga i den garderoben som står redan, men kanske kan sänka en liknande och fylla hålet över bägge med täckskivor. Ikea har ju "förbättra" täckskivor så man får samma finnish, men det kanske ändå inte blir så snyggt om man måste såga i dom för att de ska bli helt rätt mått.J Jansson69 skrev:
Hur hade ni monterat täckskivor i ovankant? finns det ngt bra system med clips så man slipper skruvhål?
Du klyver till dom så att dom passar emellan skåpsstommen och taket sedan brukar jag skruva inifrån skåpet och upp i passbiten det räcker ju med en skruv eller två per skåp, förborrar du ett litet hål i skåpet och inte drar skruven för djupt så brukar det bli fint..albinivik skrev:
Orkar nog inte såga i den garderoben som står redan, men kanske kan sänka en liknande och fylla hålet över bägge med täckskivor. Ikea har ju "förbättra" täckskivor så man får samma finnish, men det kanske ändå inte blir så snyggt om man måste såga i dom för att de ska bli helt rätt mått.
Hur hade ni monterat täckskivor i ovankant? finns det ngt bra system med clips så man slipper skruvhål?
Om man vill så kan man dutta på lite vitt på skruvskallarna med en bättringsfärg..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Sätta innertak runt?
Kök -
Sätta ytterfoder runt fönster på stuga. Funderingar på bläck, storlek.
Fönster & Dörrar -
Hur bra funkar det att sätta klinkers runt poolkanten med typ Biltemas multibond?
Utbyggnad och tillbyggnad -
isolera inifrån. Börjat sätta glespanel runtomkring för luftspalt
Isolering -
Sätta heltäckningsmatta runt trappsteg
Färg, Måla & Tapetsera