Hej, det är så att jag ska hjälpa syrran att byta kök. Har nu rivit ut allt och börjar få en bild av vad väggen är gjort av. Det är en lägenhet från 30-talet och ytterväggarna verkar vara tegel med puts. Men innerväggarna ser ut att vara leca material med puts utanpå. Har problem att lista ut vilka pluggar jag ska använda för att få 2 överskåp att hänga utan problem. Något som har bättre koll?

• Delvis avskalad vägg med synligt leca-material och ytskikt av gammal puts och färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lång nylonplugg (90-100 mm) och lämplig träskruv 6 mm alt. fasadplugg 120 mm eller mer hade jag valt.

+1 på fasadplugg. Det biter bra i svåra väggar. Det ser ut som sk. "slaggväggar" eller lättbetong (mindre troligt om det är från 30-talet).

Ser ut som slaggplattor, brukar va rätt tunna (70mm) så kolla hur långa plugg du kan använda först så det inte sticker ut på baksidan.

Stefan N Stefan N skrev:
Ser ut som slaggplattor, brukar va rätt tunna (70mm) så kolla hur långa plugg du kan använda först så det inte sticker ut på baksidan.[/

Ja precis! Tror du att det går att hänga på skåp utan att behöva förstärka väggen bakom på något vis?

Tack

Orginalinredningen var antagligen spikad med grov spik, kan funka. Att borra är vanskligt eftersom materialet tenderar att smula.

H hapazard skrev:
Orginalinredningen var antagligen spikad med grov spik, kan funka. Att borra är vanskligt eftersom materialet tenderar att smula.
Aa inredningen innan var snett spikad men också hängd i bultar från taket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.