Hej! Jag tänkte sätta in en Plejd DIM-01 i en trappa. Har en brytare nere och en uppe. Får det till att tändtråden går från den övre brytaren och min tanke är att sätta Plejden i den dosan. Nu vill jag stämma av om jag tänker rätt. Tänker att jag får dra en fas från dosan nere till Plejden uppe. Samt sätta en koppling på nollan uppe och dra in nollan i Plejden. Se bifogad nu- och sen-skiss samt foton. Får det till att jag behöver en fyra kopplingar eller så eller har jag krånglat till det i onödan?
Snabba svaret är att ena mellantråden ska inn på dimmerns "2" plint. Resten ska kopplas som en vanlig brytare. Programmera sedan plint "2" att bete sig på samma sätt som plint "1"F Fr Ch skrev:Hej! Jag tänkte sätta in en Plejd DIM-01 i en trappa. Har en brytare nere och en uppe. Får det till att tändtråden går från den övre brytaren och min tanke är att sätta Plejden i den dosan. Nu vill jag stämma av om jag tänker rätt. Tänker att jag får dra en fas från dosan nere till Plejden uppe. Samt sätta en koppling på nollan uppe och dra in nollan i Plejden. Se bifogad nu- och sen-skiss samt foton. Får det till att jag behöver en fyra kopplingar eller så eller har jag krånglat till det i onödan?
Du tänker rätt. Sätt in impulsfjäder på brytarna så kan du dimmra enklare.F Fr Ch skrev:Hej! Jag tänkte sätta in en Plejd DIM-01 i en trappa. Har en brytare nere och en uppe. Får det till att tändtråden går från den övre brytaren och min tanke är att sätta Plejden i den dosan. Nu vill jag stämma av om jag tänker rätt. Tänker att jag får dra en fas från dosan nere till Plejden uppe. Samt sätta en koppling på nollan uppe och dra in nollan i Plejden. Se bifogad nu- och sen-skiss samt foton. Får det till att jag behöver en fyra kopplingar eller så eller har jag krånglat till det i onödan?
Klicka här för att svara