Vi har ett hus med trä-/tegelfasad från -78 där vi bl.a håller på att renovera köket. När vi ändå är igång önskar vi åtgärda problemet med dåligt ljusinsläpp genom att sätta in ett nytt fönster. Planen är att det nya fönstret skall tas genom träfasaden och vätta mot ett inglasat uterum och kommer alltså inte utsättas för några hårda väder.
Vad tänker ni att vi bör ta i beaktning? Förutom att ta reda på hur reglarna sitter och eventuell el i väggen.
Vilka problem kan vi stöta på?
Det viktigaste är väl att kolla bärigheten i väggen, ni lär behöva växla av ovan fönstret, kolla även med kommunen ang ev bygglov....sen kan det vara lite trickigt att få till det pga tegelfasad
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.