Hallå alla byggare!

Har ett litet problem som jag hoppas kunna få något tips om.

Vi ska ju göra oss av med en lägenhet i slutet av månaden (hyresrätt) efter flytt till Gotland. Som det ser ut nu så går den igenom besiktningen förrutom att det saknas ett underskåp i köket där diskmaskinen stod. Problemet är att vi visst måste återställa detta trots att det inte var vi som tog bort det från början.

Nu är ju knuxet att jag redan har flyttat till Gotland. Lägenheten "lånas" ut till yngre tjejkompis, helt oteknisk. Jag måste alltså få någon i Götet att köpa ett nytt skåp på IKEA (typ) och stoppa in skåpet i köket. Skickaren som Poseidon använder ville knappt göra detta eftersom det var ett så¨litet jobb.

Hur gör man när det är för litet för en hantverkare och för stort för att åka ner själv? Ett skåp är ju en baggis att sätta in men om man inte är där så spelar ju inte det någon roll.

Tips? Annars blir det bara att lämna allt och betala för sig i efterhand men det känns farligt... bättre att lämna lägenheten i drägligt skick (dvs, underskåp).

- Edvin

Ville bara skriva en rad att det har löst sig. Fick punga upp till allmännyttan och se det som en dyrköpt läxa att alltid kolla innan man flyttar ut. Runt 2700:- gick det på att få dit ett nytt 60-skåp med dörr (enklaste modellen). Klart billigare att lämna diskmaskinen vid flytten alltså och köpa en ny själv, kanske ett tips till någon annan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.