E
Min hall blir väldigt mörk så jag funderar på om jag skulle sätta in ett fönster i befintlig ytterdörr och om någon har erfarenhet av det? Det är inga fel på dörren i sig så jag tycker det är en onödig utgift att byta hela dörren då det finns så mycket annat jag behöver fixa istället. :geek:

L
Knepigt , dörren består av en hel del invändiga reglar , och uppbyggnad , beror på om den är homogen , troligtvis inte , en sån dörr väger kanske närmare 100KG , inte så vanligt med herrgårdsdörrar på småhus , så jag tror inte att det är en bra lösning , men kan gå att genomföra med riktig finsnickares hjälp

Visst går det, en ytterdörr har minimalt med reglar och den är inte massiv.
Brukar vara en ram runt och isolering med någon sorts skiva på in och utsida, kan vara en metallplåt inlimmat också.

Vet du vad du gör så såga upp ett hål stort som glaset, peta ur lite av isoleringen och limma in lister istället runt om.
Montera lister á la klackfoder från ena sidan, tätningslister på kanten och lägg i glaset sedan list på andra sidan.
Om dörren sitter utsatt bör man ha en aluminiumlist / stänkbleck nertill på utsidan.

Några 100 kg väger inte en normal ytterdörr.

Protte

• Gilla
Elektra
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.