1 326 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Sätta igen dörrhål
Hej!
Det finns säkert liknande trådar i forumet. Jag har läst igenom några, men har fortfarande några moment som inte är oklara för mig. Vägg mellan kök och sovrum är 70 mm och är i lättbetong. Jag hade tänkt 45x45 regel och 2 gipskivor 12,5 mm (+ nån form av ljudisolering). Men den här blir ju exakt 70 mm, ska man ha nån marginal i det här fallet, så att det sticker inte ut? Sen hela väggen kommer spacklas om och målas om
/Vardan
Det finns säkert liknande trådar i forumet. Jag har läst igenom några, men har fortfarande några moment som inte är oklara för mig. Vägg mellan kök och sovrum är 70 mm och är i lättbetong. Jag hade tänkt 45x45 regel och 2 gipskivor 12,5 mm (+ nån form av ljudisolering). Men den här blir ju exakt 70 mm, ska man ha nån marginal i det här fallet, så att det sticker inte ut? Sen hela väggen kommer spacklas om och målas om
/Vardan
Bästa svaret
Jag har gjort så i flera lägenheter jag renoverat med spackling och limmad spackelremsa (pappersremsa) och det har inte spruckit i skarvarna.V vardan1986 skrev:Hej!
/Vardan
Var noggrann när du fäster upp 45mm regeln så blir det bra och om det skulle skilja lite i skarvarna så fixar du det med spackling.
Tack för svaret! Har funderat på det också, men det känns som det är mer jobb. Kanske har fel. Jag ser inte lättbetongblock som är exakt 70 mm. I så fall ska man köpa större block och kapa dem?Stefan N skrev:
Tack för svaret! Ska fundera på det. Eller kanske det blir betongblock istället. Lättast är ju att ha dörren kvar1 123abc skrev:
Blir det bättre om man använder stålregel istället för trä?
Klicka här för att svara