12 652 läst ·
8 svar
13k läst
8 svar
Sätta gips med spikpistol?
Visst ska jag ha en lyftare, men jag ska sätta ca 600 kvadrat gips... 240 i tak och runt 400 på vägg. jag tror jag blir less på att stå och sikta in skruv för skruv...
Förresten så ska jag ha 10mm spån bakom på alla väggar. Tror du man kan köra det med spikpistolen?
Förresten så ska jag ha 10mm spån bakom på alla väggar. Tror du man kan köra det med spikpistolen?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
skruv i vägg osså, har precis svurit över spikad gipsvägg gjort på 60talet hos mina föräldrar...
skulle mer säga att en bra skruvdragare är att föredra... automat är mer lyx 8)
samtidigt så är det en minimal investering om man ska bygga sin egen kåk, ångrar bittert att jag inte la ner en 30k på verktyg innan vi började renovera
skulle mer säga att en bra skruvdragare är att föredra... automat är mer lyx 8)
samtidigt så är det en minimal investering om man ska bygga sin egen kåk, ångrar bittert att jag inte la ner en 30k på verktyg innan vi började renovera
Produkter som diskuteras: "gipsskruvare"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
En go enpetare gör jobbet till ett nöje och ett bättre resultat. jag skulle inte tvekat en sekund om jag skulle sätta så mycket gips.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden