Jag har ett uterum ( ej uppvärmt) som jag tänker sätta ”fusktegel” i.

Utvändigt stående träpanel, invändigt tänker jag sätta teglet på gipsskivor med kakelfix enl. tegeltillverkarens rekommendationer.

Utegips borde väl vara den lämpliga gipset men vad jag förstår så är ytan på utegipset vaxad eller motsvarande. Med innegips kan det bli problem med luftfuktigheten.

Någon som har några goda råd?

J Johnny 491 skrev:
Jag har ett uterum ( ej uppvärmt) som jag tänker sätta ”fusktegel” i.

Utvändigt stående träpanel, invändigt tänker jag sätta teglet på gipsskivor med kakelfix enl. tegeltillverkarens rekommendationer.

Utegips borde väl vara den lämpliga gipset men vad jag förstår så är ytan på utegipset vaxad eller motsvarande. Med innegips kan det bli problem med luftfuktigheten.

Någon som har några goda råd?
Bumpar tråden och ser om det går att få respons. Jag sitter i precis samma tankar. Håller på att bygga uterum i sommarstugan och har ett brutet hörn där vi vill sätta väggtegel på insidan. Tänker också att utegips bör vara bra bakom. Har i nuläget reglat upp rejält stabilt så det inte ska kunna röra på sig. Kommer det hålla? Vårt uterum står i söderläge helt utan skygga. Blir nog varmt när vi inte är där...

Någon med tankar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.