Hej!
Jag bor i ett litet kedjehus med ett ännu mindre garage och skulle vilja ta upp en dörröppning mellan groventrén och garaget så man slipper gå utomhus om man ska hämta en skruvmejsel. Är det något speciellt man bör tänka på iom brandsäkerhet och inbrott när det gäller val av dörr? Väggen är 8 cm lättbetong + puts.
Jag bor i ett litet kedjehus med ett ännu mindre garage och skulle vilja ta upp en dörröppning mellan groventrén och garaget så man slipper gå utomhus om man ska hämta en skruvmejsel. Är det något speciellt man bör tänka på iom brandsäkerhet och inbrott när det gäller val av dörr? Väggen är 8 cm lättbetong + puts.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Har för mig att det behövs dubbla dörrar om man öppnar upp mellan bostad och garage.
Tror att det är av brandsäkerhetsskäl.
Tror att det är av brandsäkerhetsskäl.
Kan man öppna garageport ut till det fria inifrån gälls det nog som en dörr enligt regeln som @KnockOnWood refererar till, att varje utrymme ska ha två oberoende utrymningsvägar.
Oavsett om kravet är så eller inte är det vettigt att öppningsfunktionen finns om dörren/porten finns.
Oavsett om kravet är så eller inte är det vettigt att öppningsfunktionen finns om dörren/porten finns.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara

