IngMatt
Det blev kallt fort tyckte jag frampå nattkröken nu, när jag stängt allt vad det gick innan, så jag skruvade upp för mkt kanske och kan ha sommarkläder igen.

Från 30 till svensk normalsommar?

Inte värme påsatt ännu, men när jag i morse cyklade till jobbet så var det långärmat på och det var länge sedan jag behövde det så nu är väl sommaren slut.

Har inte heller satt på värmen än, men huset är väl nere i normaltemperatur igen nu, efter att ha legat på +25 ungefär under sommarens värmebölja.

Har inte satt på värmen ännu. Huset är fortfarande uppvärmt ett par grader extra av det varma vädret tidigare.
Njuter nu i fulla drag, skönt att slippa värmen! Det är ju nu vi har det fina sommarvädret.

Sätter på värmen när jag sätter på vinterdäcken.

Min bergvärme går på när dygnsmedeltemperaturen går under 14 grader. Det är den lägsta inställningen pannan kan sättas på och det brukar kännas för tidigt så länge det är lite sol på dagen och bra instrålning.

Har ännu ständigt öppna fönster och njuter som övriga över att det nu är som skönast, både dag och natt.

Värmepumpen drar på värme någon gång i oktober.

Vinterdäck brukar bli lagom till 1 Advent. Saltar vägarna gör vi aldrig.

Gotland :thumbup:

It's a whole other country som dom säger i Texas.

:cool:

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Vi har källare/souterräng så det är snart behov av lite värme där nere...börjar kännas lite rått....:thumbdown:

Redigerat:
IngMatt
Remne skrev:
Vi har källare/souterräng så det är snart behov av lite värme där nere...börjar kännas lite rått....:thumbdown:
Samma här och gäller att hålla fukten ute.

Nej, inte än!! Hoppas man klarar sig in på oktober innan det e dags!

vi har värmen på året runt men den levereras bara när rumstemp sjunker under 21 grader.
ackumulerad vedeldning :).

Det var 22 grader varmt utomhus igår..

Sätta på värmen? Jag funderar på att stänga av värmen. Det är fortfarande 31 grader i poolen. Blir nog sista doppet i helgen, kylan verkar vara på väg.

S
Här i Skåne går vi fortfarande runt i flipp-flopp, badshorts och en öl i handen. :)
Pumpen lär gå igång om en månad eller två.

Sätta på?

Jag har inte stängt av den än.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.