Tänkte kolla om det är något som har koll på badrum och tvättmaskin. Vill hjälpa min pappa, men jag kan inget som sånt här. Han vill ta bort badkaret och även sätta in en tvättmaskin, är detta möjligt, utan att behöva totalrenovera badrummet? Skickar med lite bilder hoppas att de fungerar.
Det finns ingen kontakt i badrumet, bortsett från en kontakt som sitter i badrumsskåpet, som är tänk att användas för exempelvis eltandborste eller rakapparat.
Golvbrunnen sitter mitt i badrummet
Det finns ingen kontakt i badrumet, bortsett från en kontakt som sitter i badrumsskåpet, som är tänk att användas för exempelvis eltandborste eller rakapparat.
Golvbrunnen sitter mitt i badrummet
Välkommen till forumet.
Ja det går, däremot så MÅSTE en elektriker installera en fast anslutningsdosa som tvättmaskinen MÅSTE fastanslutas i, sen MÅSTE även tvättmaskinen stå på ett stativ som är minst 10 cm hög.
Ja det går, däremot så MÅSTE en elektriker installera en fast anslutningsdosa som tvättmaskinen MÅSTE fastanslutas i, sen MÅSTE även tvättmaskinen stå på ett stativ som är minst 10 cm hög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för era svar.
Gör det något att golvbrunnen befinner sig i mitten av badrummet, om man ska montera in en duschkabin? Tänker att duschkabinen i sådana fall får står i högra hörnet, men det blir i sådana fall en bit från själva golvbrunnen.
Gör det något att golvbrunnen befinner sig i mitten av badrummet, om man ska montera in en duschkabin? Tänker att duschkabinen i sådana fall får står i högra hörnet, men det blir i sådana fall en bit från själva golvbrunnen.
Huset är från 1940-1950. Han har bott där sedan 2007. 2015 ombildades det till en BRF. Inget har gjorts med lägenheten sedan 2007 i alla fall, innan dess vet vi inte.
Första tanken var att bara dra ut badkaret, för att underlätta för honom, då han ändå är 71 år. Kan man kontakta en VVS-man som kan inspektera badrummet på något sätt för att se om det går eller inte går att duscha rätt på golvet?
Första tanken var att bara dra ut badkaret, för att underlätta för honom, då han ändå är 71 år. Kan man kontakta en VVS-man som kan inspektera badrummet på något sätt för att se om det går eller inte går att duscha rätt på golvet?
Tack för tipset/rådet.BirgitS skrev:
Ska se om jag kan göra det. Vet du annars om VVS hantverkare utför sådana tjänst annars? Någon form av besiktning eller inspektion.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Det ska väl i så fall vara en hantverkare som lägger in våtrumsmattor eller en besiktningsman för badrum. Men å andra sidan tror ju inte jag att de är bättre på att upptäcka sprickor eller att det är mjukt under mattan (tecken på vatten under mattan) än vad du är.
Tack för hjälpen ska se om jag kan ta en titt i veckan.BirgitS skrev:
Va bra att det finns sådana här forum!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Korrekt sätt för tvättmaskinens avlopp
Badrum -
Sätta in nytt eluttag för tvättmaskin - 5 kablar?
El -
Dilemma - förutsättningar för installation av tvättmaskin
Tvättstuga -
Vilka krav måste uppfyllas när badkar 1.60 m ersätts med dusch och tvättmaskin?
Badrum -
Sätta tvättmaskin och torktumlare i ett skåp såsom på bilden?
Tvättstuga